به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ٬ جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه، امروز جمعه ٢٤ اسفندماه با حضور آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، ‌محمدعلی طالبی‌استاندار یزد، ‌احمد ترحمی‌معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار، ‌عباس حیدری مدیرکل حوزه استاندار، ‌حجت الاسلام عباس زارع" ‌مشاور استاندار در امور روحانیون، ‌حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی ‌امام جمعه، محمد کاظمی نسب ‌فرماندار ابرکوه ٬ حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بخش بهمن ٬ علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری٬ غلامرضا حیدری معاون فرماندار ٬ عباس مهری بخشدار مرکزی ٬ محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن و اعضای شورای اداری این شهرستان در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست گفت : با خروج آمریکا از برجام در سال جاری و اعمال تحریمهای خصمانه ٬ سختی ها و مشکلاتی خصوصا در زمینه اقتصادی در کشور به وجود آمد .

محمدعلی طالبی افزود : در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انسجام و همدلی مردم و عزم و اراده آنها را در حفظ و حراست آرمانها و دستاوردهای نظام اسلامی شاهد بودیم و در سال جدید فراهم شدن زمینه های مردم در حوزه های مختلف در فضای امیدآفرینی مورد انتظار است .

وی اظهار داشت: در شرایطی که دولت در زمینه اقتصاد مشکلاتی دارد باید تمرکز خودمان را به بخش خصوصی و مردم و مشارکت آنان در حوزه های مختلف از جمله اشتغال قرار دهیم و افزایش اشتغال می تواند در زمینه های زیاد جهت رفع بیکاری کارساز باشد .

طالبی با اشاره به اینکه اگر شرایط لازم را فراهم کنیم این ظرفیت‌ها به درستی مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: در شهرستان ابرکوه نمونه‌های زیادی از طرح‌های نیمه تمام چه در حوزه‌ عمرانی و چه در حوزه اقتصادی موجود است که در صورت تمرکز بر این حوزه ها و تکمیل آنها٬ فرصت‌های شغلی خوبی به وجود می‌آورند و بسیاری از مشکلات استان و شهرستان در بحث اشتغال برطرف خواهد شد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: با اقدامات خوب در زمینه اشتغال که خوشبختانه اراده خوبی هم ‌در استان و هم در شهرستان برای رفع این مشکل وجود دارد و ما جلسات مختلفی در این حوزه داشته ایم انشاالله بتوانیم این طرح‌ها را عملیاتی کنیم.

بالاترین مقام اجرایی استان اظهار داشت : ظرفیت‌های بسیار خوب دیگری هم در شهرستان ابرکوه ‌است و زیرساخت‌هایی در این شهرستان فراهم است و می‌تواند امکاناتی ایجاد شود که شهرستان را به  قطب گردشگری استان و حتی کشور بدل کند. با توجه به مثلث گردشگری و موقعیت بسیار خوب شهرستان ابرکوه در نقطه تلاقی استان‌های یزد، اصفهان و فارس و آثار بسیار خوبی که وجود دارد ٬ اگر درهای این شهرستان را به روی سرمایه گذاران بگشاییم ٬ این امکان را به ما می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری و بافت تاریخی شهرستان انجام شود و در افزایش سرمایه شهرستان موثر باشد .

استاندار یزد در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: در کنار تمام گام هایی که در حوزه اقتصادی، معیشتی و توسعه گردشگری و میراث فرهنگی بر می‌داریم، در حوزه اجتماعی و سیاسی هم با ظرفیتهایی که در این شهرستان ‌و استان موجود است ، بتوانیم با ایجاد اتحاد، همدلی و وفاق، زمینه های خدمت هر چه بهتر به مردم را فراهم کنیم.

فرماندار ابرکوه هم گفت : در حوزه اقتصادی بایستی برنامه ریزیهای مفیدی می کردیم از جمله مهار بیکاری و کاهش آن و بسترهای اشتغال زایی که توسط دولت تهیه شده بود در ابرکوه به نحو شایسته به اجرا در آمد ‌.

محمد کاظمی نسب از تصویب ۲۲۰ طرح اشتغال زایی پایدار روستایی در این شهرستان و اجرای بیش از ۲۰۰ مورد از این پروژه ها در امسال خبر داد و گفت: در حوزه اقتصادی که یکی از ضرورت‌ها و اولویت‌های اصلی امسال در کشور ‌و استان بود، به ویژه در حوزه مهار وضعیت بیکاری در شهرستان ابرکوه خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده است.

وی ‌ادامه داد: این طرح‌ها با بیش از ۳۵۰ نفر اشتغال‌زایی به صورت همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و مابقی طرح‌ها هم در سال آینده بهره‌برداری و ۲۵۰ شغل به وسیله این طرح‌ها ایجاد می‌شود.

کاظمی نسب ‌خاطرنشان کرد: همچنین امسال ٣٢ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ٦٢ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که تعدادی از آنها در ایام الله دهه فجر شروع به کار کردند و بیش از ٢٠٠ فرصت شغلی جدید برای شهرستان ابرکوه به وجود آمد.

فرماندار ابرکوه اضافه کرد : با رویکردی که در برنامه اقتصادی ایجاد شد سه حوزه اصلی از جمله توسعه کشت های نوین که زیرساخاهای آن به خوبی فراهم شده است ٬ حوزه کشت های گلخانه ای و آبیاری تحت فشار و حوزه صنعت گردشگری که پروژه های میلیاردی در دست احداث است و به بهره برداری رسیده و جریان گردشگری را راه انداخته است .

کاظمی نسب در پایان گفت : علی رغم همه مشکلات که در جبهه اقتصادی وجود داشت سال ۹۷ سال بسیار پرباری در ابرکوه بود و در زمینه های مختلف ٬ تولید و صادرات خوبی داشتیم .