به گزارش روابط عمومی فرمانداری به منظور مستندسازی خاطرات و ناگفته های هشت سال دفاع مقدس طرح استانی "السابقون" با حضور مدیر کل دفتر حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و مشاور امور ایثارگران استاندار در فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

رجبی مدیر کل دفتر حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس در این جلسه با اشاره به اهمیت مستندسازی و انتشار  اتفاقات و حوادث جنگ هشت ساله وهمچنین بازخوانی ایثارگری ها و جانفشانی های جوانان این سرزمین در اداره جنگ و حفظ کشور در برابر تجاوز نابرابر و بی رحمانه رژیم بعثی عراق ، بر تلاش و همت تمام مسئولین ذی ربط در اجرای هر چه بهتر طرح "السابقون" تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه چنین طرحی در راستای اهداف سیاسی و وارونه کردن واقعیت جنگ در چندین کشور متجاوز به ایران صورت گرفته است، خواستار همراهی و همکاری تمامی مردم (جانبازان،رزمندگان و تمام  کسانی که مستقمیا جنگ هشت ساله را تجربه کردند) در اجرای این طرح شد.

لازم به ذکر است طرح "السابقون" با محوریت مستندسازی و رویدادنگاری از خاطرات و تجربیات رزمندگان،جانبازان دوران دفاع مقدس در استان یزد می باشد که قرار است طی سه سال در استان اجرا شود.