به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، جلسه بررسی مشکلات بیمارستان ابرکوه با حضور محمدرضا صباغیان نماینده مردم شهرستانهای ابرکوه،بافق،بهاباد،مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ،مسؤولین بیمارستان ،شورای اسلامی شهر و برخی مسؤولین دیگر در بیمارستان ابرکوه تشکیل شد .
نماینده مردم شهرستانهای ابرکوه،بافق،بهاباد،مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت:اعتباری که به شهرستان اختصاص یافته از فرماندار خواسته شده که طبق اولویت های شهرستان تقسیم کند که 500 میلیون تومان به بیمارستان اختصاص داده شده و برای مابقی پول بخش راه لحاظ شود.
محمدرضا صباغیان افزود: بهترین فرد آگاه به پروژه ها فرمانداران هستند و سازمان مدیریت با فرمانداران هماهنگ کند و هر پروژه ای که در شهرستان ناتمام است را تکمیل کنند و برای هر شهرستان هم 2 میلیارد به طور مساوی اختصاص داده اند که شرایط پروژه ها هم این بود که اولا پروژه با این اعتبار تمام شود و دوم اینکه ردیف اعتباری داشته باشد.
وی با اشاره به قولی که جهت به بهره برداری رسیدن فاز دوم بیمارستان 22 بهمن با این پول داده بودند خاطرنشان کرد : فرماندار باید تمام بخش ها را ببیند و نهایتا باید تن دهیم به مدیریت عالی شهرستان و مسؤولین بهداشت و درمان هم حق دارند که دفاع کنند و پیشنهاد این است که یک جلسه استاندار و مجموعه علوم پزشکی به ابرکوه بیایند و تعهدات و مصوباتی که صورت گرفته از قبل را بررسی کنند و بررسی شود که چرا محقق نشده است.
صباغیان با بیان تصمیم گیری در اختصاص اعتبار و اعتراضات به وجود آمده تصریح کرد:اختصاص 10 میلیارد تومان برای همه حوزه های انتخابیه به طور مساوی تصمیمی است که در سطح کلان گرفته شده و اعتراضات ما نیز که دارای 5 شهرستان هستیم موثر واقع نشد. اما بهترین راه این بود که فرماندار با سازمان مدیریت هماهنگ شود و تصمیم گیری کنند.
نماینده مردم ابرکوه در مجلس اضافه کرد:اگر در حوزه بهداشت و درمان ابرکوه ضروریتی است می توانیم جلسه فوری ترتیب دهیم که اقدامات انجام شده و مصوبات بررسی شود.
وی با اشاره به مشکلات اوضاع کشور از نظر مالی  گفت: مسئولین دستگاه ها مشکلات و نیازهای خود را پیگیری کنند و برای بودجه بعدی که قرار است اختصاص دهند، همه تلاش ها در یک راستا شود. اگر این هماهنگی باشد نتیجه بیشتری خواهمیم گرفت.
فرماندار ابرکوه هم با بیان اختصاص اعتبارات به طرح های اولویت دار گفت: ما دو پروژه مهم ناتمام را می بایست معرفی کنیم که کارش تمام شود و با توجه به اولویت هایی شهرستان پروژه کمربندی و بیمارستان را معرفی کردیم در حالی که تقاطع ورودی هم کمتر از بیمارستان اهمیت ندارد.
محمد کاظمی نسب افزود :2 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان اختصاص یافته و 500 میلیون تومان به بیمارستان و یک و نیم میلیون تومان هم به کمربندی و تقاطع اختصاص دادیم و برای بیمارستان در اعتبارات 97 و هم جبرانی های 96 و هم 98 باز هم اعتبار برای پروژه های بیمارستانی اختصاص خواهد یافت.
وی اضافه کرد:پروژه یزد ابرکوه سورمق جزء پروژه های بزرگ و ملی است و ضروری است که آخرین قطعه آن که زیرگذر تفت و کنارگذر ابرکوه است ،تمام شود تا این بزرگراه تکمیل شود.
کاظمی نسب با بیان اینکه در ابرکوه کمتر از صد پروژه نیمه تمام داریم تصریح کرد: با اختصاص اعتبارات استانی فقط سالی 10 الی 15 درصد می توانیم به پروژه های نیمه تمام تخصیص دهیم که این برای اتمام طرح ها بسیار کم است و به اتمام نمی رسد.
فرماندار اظهار داشت:اگر بخواهیم بحث اعتبارات فعلی بیمارستان مرتفع شود نیازمند به یک پول نقد است که باید در سه درصد نفت و گاز دیده شود. در اعتبارت جبرانی هم پول هایی که قرار بود نقد شود به اسناد تبدیل شده و تنها پولی که ممکن است نقد باشد سه درصد نفت و گاز است.
کاظمی نسب تنها راه حل مشکلات بیمارستان را تزریق پول نقد دانست و خاطرنشان کرد:در اعتبارات سالانه استانی که در اختیار فرمانداری است از محل سه درصد نفت و گاز که معمولا 80 درصد نقد است باید به بیمارستان تزریق کنیم. ساختمان پزشکان ابرکوه، درمانگاه مهردشت و پد هلی کوپتر در حیطه تعهدات فرمانداری است که وظیفه ما است که محقق خواهد شد.