به گزارش روابط عمومي فرمانداري ابركوه : سید مصطفی فاطمی در این بازدید که امام جمعه ، فرماندار وجمعی از مسئولان حضور داشتند گفت: صنایع دستی در کنار آثار تاریخی می تواند رونق خاصی به چرخه اقتصاد و اشتغال بدهد .

ايشان ضمن  قدردانی از حامد اکرمی یکی از هنرمندان ابرکوهی اظهار داشت : وی علاقه خاصی به ترویج فرهنگ صنایع بومی و محلی شهرستان دارد و با برپایی این نمایشگاه در این شهرستان و حتی تهران تلاش دارد آنها احیاء کند.

اكرمي گفت : در این کارگاه  صنایع‌دستی که تنها کارگاه آموزشی و نمایشگاه صنایع‌دستی ابرکوه است ، هفت نفر مشغول  فعالیت آموزشی هستند و در رشته دوخت عارسک جلی که در تاریخ 96/10/18 شیوه ساخت آن به ثبت ملی رسیده است ، چنته بافی ، رومیزی پنبه‌ای و نمد ، آموزش داده می‌شود.

وي ادامه داد : با توجه به نیاز روز و بازار ، از چنته‌ها دستبند ، انگشتر پابند و گردنبند تهیه می‌شود که بسیار موردتوجه و استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرارگرفته است و امیدوارم  این رشته به ثبت جهانی برسد. چنته کیسه جمل اشیا قیمتی هست که درگذشته خانواده داماد، زرتشتی‌ها برای دادن هدیه به عروس که رسم بوده ، جواهرات را داخل این کیسه‌ها می‌کردند و هدیه به عروس می‌دادند.

اين هنرمند با اشاره به سال خرید کالای ایرانی تصریح کرد: مردم ، مسئولان و گردشگرانی که می‌خواهند سوغات به شخص یا اشخاصی هدیه بدهند ، از محصولات صنایع‌دستی ابرکوه استفاده کنند.