فرماندار ابرکوه در همایش روز شوراها

"محمد مهدی عادل" که در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان ابرکوه و به مناسبت روز شوراها سخن می گفت، با بیان این مطلب که انتخابات شوراها،آاخرین حلقه از جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است، شوراها را تجلی مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی شوراها را، حلقه های ارتباطی بین مردم، مسئولان و کارگزاران نظام ذکر نمود که تشکیل آن ها،علاوه بر مبنای عقلی و شرعی، مبنای قانونی نیز یافته است.

عادل یکی از مشکلات شوراها را، عدم اشراف اعضاء شوراها بر وظائف دانست و اظهار داشت: جای آموزش شوراها در وزارت کشور خالی است که می بایست هر چه زودتر این نقیصه بر طرف شود.

عادل خاطر نشان ساخت که یقینأ اگر کمک و همدلی شوراها نبود، بسیاری از کارها شکل نمی گرفت و یا شکل گیری آن ها با وقت و هزینه بسیاری صورت می پذیرفت.

فرماندار ابرکوه در ادامه، ضمن انتقاد از روند تبعیض آمیز بین شهر و روستا در طی نزدیک به 50 سال گذشته در کشور, علت آن را تغییرات جهانی ذکر نمود.

عادل همچنین از اعضای شوراها،به عنوان نمایندگان مردم، به جهت سعی و تلاش خالصانه در جهت انعکاس و پیگیری مشکلات تقدیر نمود.

در این مراسم همچنین نماینده شورای اسلامی شهرستان در شورای استان ، با استناد به فرمایشات رهبری در مورد شوراها در موارد مختلف و از جمله این مطلب که هیچ کاری فوری تر از خدمت به مردم وجود ندارد، تلاش شوراها را خدمتگزاری خالصانه به مردم بیان نمود.

محمد رضا ربانی، یکی از مشکلات اصلی شوراها در دور سوم، عدم آموزش اعضاء شوراها ذکر و افزود: عدم تحقق این مسئله که برخی از مقدمات آن نیز در کشور فراهم گردید، در بسیاری از موارد سرعت خدمت رسانی را کاهش داد.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی نیز در این جلسه اظهار داشت: شوراها باید بتوانند ارتباط خوبی با مردم داشته باشند و لازمه این ارتباط پویا، پیگیری خواسته های مردمی است.

عبد الرسول زارع افزود: بهترین تقدیر از شوراها، پیگیری مصوبات آن ها در جهت حل مشکلات مردمی است.

رئیس شورای شهرستان نیز با بیا ن این مطلب که شوراها تمامی تلاش خود را در جهت خدمت رسانی به کار می گیرند از تلاش مسئولان در این راستا تشکر نمود.

جعفر حق شناس، رمز موفقیت شوراها را بها دادن بیشتر به آن ها ذکر نمود و اظهار امیدواری نمود که این روند بیش از پیش تحقق یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه نیز اظهار داشت: اهمیت شوراها را میتوان در نامیدن یک سوره به این نام در قرآن کریم جستجو نمود.

سید نبی رسولی، انتظارات شوراها از مسئولان را در جریان قرار گرفتن شوراها از مسائل شهرستان از جانب مسئولان و مشورت با آن ها ذکر نمود و افزود: مسئولان بدانند که این امر یقینأ به نفع شهرستان خواهد بود.

در پایان این مراسم با اهداء هدایا از تلاش اعضاء شوراها تقدیر به عمل آمد.

منبع:یزد فردا