فرماندار ابرکوه در شورای اداری شهرستان:

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه،اسماعیل برزگرزاده در جلسه ی شورای اداری ابرکوه که برای معرفی شهرداران ابرکوه و مهردشت تشکیل شده بود با اشاره به این که باید به خدمت در نظام اسلامی افتخار کنیم اظهار داشت:بسیاری از بزرگان آرزوی حضور در چنین نظامی را داشتند و حال که این فرصت برای ما پیش آمده است باید برای خدمتگزاری برای مردمی که در تمام سال ها با انقلاب همراه بوده اند تلاش کنیم.

وی در بحث هفته کاهش بلایای طبیعی و انتقاد از برخی از دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی در این عرصه گفت:در مانوری که در این هفته برای آشنایی با میزان آمادگی دستگاه ها در موقع حوادث داشتیم شاهد بودیم که برخی دستگاه ها ضعیف ظاهر شدند که قابل قبول نیست.

برزگرزاده ادامه داد:مانورها فقط برای سنجش میزان آمادگی است اما اگر در وقایع واقعی اتفاق بیفتد یک فاجعه است.
فرماندار ابرکوه در مورد خواسته رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه در اصلاح قانون سهم ارزش افزوده گفت:در این زمینه مشکلات را به مسئولان انتقال داده ایم و گره حل این مشکل تنها به دست نمایندگان مردم در مجلس حل می شود.

وی در مورد سرشماری عمومی کشاورزی که امسال در استان یزد در دهستان تیرجرد بخش مرکزی ابرکوه در حال برگزاری است اظهار داشت:در این کار شش نفر مأمور به کار هستند و از ادارات می خواهیم که به ویژه در زمینه حمل و نقل با آنان همکاری لازم را داشته باشند.

در این جلسه که معاون عمرانی استاندار نیز حضور داشت،خطاب به شهرداران گفت:به جای شهر فروشی به فکر ایجاد در آمد پایدار برای شهرهای خود باشید .
نوروزی در جلسه شورای اداری ابرکوه اظهار داشت:شهرداران باید به فکر ایجاد درآمد پایدار شهری باشید .

وی افزود: مسئولان دیگر ادارات نیز اگر شهرداری قصد دارد به فرض مثال معدنی را برای ایجاد درآمد پایدار در اختیار بگیرد با آنان نهایت همکاری را داشته باشند.
نوروزی در تشریح یکی از خواسته های مجموعه خود از مسئولان مرتبط با عمران شهری گفت:در طرح های جامع،تفضیلی و جامع تفضیلی و حتی طرح های هادی روستایی باید افق های دید ۲۰ و ۳۰ ساله دیده شود تا دچار برخی از مشکلاتی که شهرها الآن به آن مبتلا شده اند نشویم.

وی افزود:ساخت و سازهای انجام شده نیز باید بر اساس اصول و چارچوب های قانونی باشد و تأکید ما در انتخاب شهرداران داشتن مهندسی مرتبط با شهرسازی است که خوشبختانه شهردارانی که در شهرستان ابرکوه از طرف شوراها برگزیده شده اند حائز این شرط هستند.

نوروزی خطاب به شهرداران و شوراها و در تشریح یکی دیگر از وظایف شهرداران ابراز داشت:رضایتمندی ارباب رجوع به خصوص در مسائل شهری نیز باید مدنظر قرار گیرد زیرا وجود ما در گرو حضور همه جانبه مردم و همکاری آن ها است.
این مسئول در مورد برخی دیگر از ایرادات مرتبط با زیباسازی در شهر ابرکوه اظهار داشت:دیوارنویسی ها جلوه نازیبایی به شهر داده است که شهردار جدید باید برای این مسئله چاره اندیشی کند،همچنین زمین های افتاده در گوشه و کنار شهر نیز که دیوار کشی نشده وبه شکل زباله دان در آمده است نیز شهر را نازیبا کرده و د
یوارهای مخروبه و بافت تاریخی شهر نیز باید در دستور کار شهردار جدید ابرکوه باشد.