یک حافظ قرآن:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري به نقل از خبرگزاری فارس از ابرکوه، علی امینی صبح امروز در جمع مردم ابرکوه و در محفلی قرآنی با تاکید بر اینکه شبهه‌افکنی‌های دشمن حربه‌ای شکست‌خورده است، اظهار داشت: دشمنان همیشه در راستای شبهه‌افکنی علیه اسلام تلاش کرده‌اند اما با یاری قرآن و رهبری‌های داعیانه مقام معظم رهبری این فتنه‌ها مانند همیشه نقش بر آب می‌شود.
وی تاکید کرد: مردم باید با بصیرت دینی و اطاعت از ولایت راه خود را ادامه دهند.
خردسال‌ترین حافظ قرآن کشور به همسالان خود توصیه کرد: از سنین کودکی با قرآن انس بگیرند تا علاوه بر دوری از گناه و معصیت قرآن را شفیع خود قرار دهند.
علی امینی که از 6 سالگی به حفظ قرآن پرداخته است، افزود: براساس فرموده قرآن کریم و توصیه پیامبر اکرم (ص) بهترین انسان‌ها کسانی هستند که قرآن را فرا گرفته و به دیگران آموزش می‌دهند و بر این اساس من  نیز پس از گذراندن دوره یادگیری قرآن که با کمک پدر و مادرم صورت گرفت برای آموزش آن به دیگران تلاش می‌کنم.
وی در مورد نقش قرآن در پیشرفت تحصیلی خود اظهار داشت: قرآن کریم تاثیر مستقیمی بر ذهن من داشته است و سبب شده که یک سال تحصیلی را با معدل ۲۰ آن هم به صورت جهشی سپری کنم.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد غدیر افزود: قرآن و اهل‌بیت(ع) کامل کننده یکدیگر هستند و اعتقاد دارم که خواندن قرآن بدون توجه به اهل‌بیت(ع) و توسل به آنان کاربردی ندارد و برای فهم بهتر مطالب قرآنی باید به مفسران آن و اهل‌بیت(ع) مراجعه شود.
 وی در مورد علت تأثیرگذاری خود بر دیگران اظهار داشت: قرآن کریم ارتباط من را با خاندان عصمت و طهارت قوی‌تر و
توسلات مرا به آن بزرگواران بیشتر کرده است و مطمئنم که اگر این توسلات وجود نداشت به هیچ وجه قادر به تاثیرگذاری بر دیگران نبودم.
پدر این قاری نخبه کشور نیز در این جلسه با معرفی فرزند خود اظهار داشت: حفظ قرآن را از طریق ذکرها و دعاهای کوچک و در قالب بازی با کلمات و حروف از سه سالگی به علی تعلیم دادیم اما تعلیم جدی وی را از شش سالگی آغاز شد.
وی افزود: علی قرآن را به صورت ترتیبی و موضوعی حفظ کرده و هر آیه را با مشخصات آن از قبیل شماره صفحه به خاطر سپرده است، ضمن آنکه به ترجمه و مفاهیم کلام الهی نیز مسلط است.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد سابقه فعالیت خود در مورد قرآن اظهار داشت: من ۱۵ سال در زمینه فعالیت‌های قرآنی مشغول به کار بوده‌ام و
مادر علی نیز طلبه و از حافظان و مربیان قرآن‌ کریم است و همراهی او در تربیت کودکمان تاثیر بسزایی داشته است.
امینی در مورد خصوصیات خاص کودک خود افزود:‌ استعداد و هوش علی در حد متوسط است اما به برکت انس با قرآن و فضای قرآنی حاکم بر خانواده، به تدریج استعداد وی شکوفاتر شده است و به اعتقاد من قرآن کریم خود زمینه نخبه‌پروری است.
وی افزود: باید به قرآن و تأثیر آن در زندگی بیشتر پرداخته شود و نگاه و زندگی با این کتاب آسمانی همراه شود.