جلسه شورای اداری

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری جلسه شورای اداری شهرستان با حضور معاون عمرانی استاندار و چند تن از مدیران کل استان در محل فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه سید نبی رسولی سرپرست فرمانداری ابرکوه ضمن تبریک جشن بزرگ نیمه شعبان و میلاد با برکت منجی عالم بشریت به میهمانان به معاون عمرانی استاندار و همراهان خوشامد و خیر مقدم گفت.

وی در ادامه با تشریح وضعیت و موقعیت کنونی شهرستان، به بیان مسائل و مواردی که  مستلزم همراهی و حمایت مسئولین استانی است اشاره کرد.

رسولی با اشاره به موضوع اصلی و البته بحرانی استان یعنی آب؛ یاداور شد که ابرکوه نیز از این مساله مستثنی نیست و ما در خصوص تامین آب شرق ابرکوه و بخش بهمن با مشکلاتی مواجه هستیم که نیاز حمایت مسئولین استان بصورت ویژه در این زمینه مبرم و لازم است.

فرماندار با اشاره به سهم 5 درصدی مردم ابرکوه از صنعت اظهار داشت در صورتی که کارخانجات صنعتی که در حال راه اندازی در شهرستان هستند جهت تکمیل و راه اندازی مورد حمایت واقع شوند میتوان تا پایان امسال بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ شغل در شهرستان ایجاد کرد که این موضوع نه تنها مشکل اشتغال شهرستان را تماما حل میکند بلکه از مهاجرت مردم به شهرهای همجوار و مرکز استان که طی سالهای اخیر روند افزایشی داشته و معضلاتی را نیز بوجود آورده است جلوگیری میکند.

وی در ادامه با اشاره به راه های موصلاتی به ابرکوه خواستار تامین اعتبار برای تکمیل و افتتاح هر چه سریعتر پروژه علی الخصوص کمربندی ابرکوه شد.

رسولی در بخشی از سخنان خود اشاراتی به پتانسیل های شهرستان درزمینه های میراث فرهنگی و گردشگری ،ایجاد صنایع تبدیلی و سرد خانه( اختصاصی محصولات کشاورزی) داشت.

در ادامه شهردار ابرکوه،بخشدار بخش بهمن ،مدیر آب فاضلاب شهری،مسئول کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان،رئیس اداره ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس دانشگکده فنی شریف نیز به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختندکه مدیر کل راه و شهرسازی،مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد و مسئولان آب منطقه ای یزد نیز به بخشی از این سوالات پاسخ دادند.

سید حسینی معاون استاندار نیزدر پایان با اشاره به آماده بودن بسترهای لازم جهت توسعه شهرستان ابرکوه پیشنهاد کرد تمام پروژه های نیمه تمام شهرستان با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد و با اولویت خود شهرستان جمع بندی و جهت پیگیری به استان ارسال گردد.

لازم به ذکر است قبل از شروع جلسه ی شورای اداری "سید حسینی" معاون عمرانی استاندار با همراهی فرماندار بازدیدی از پروژه در حال اجرای فاضلاب،مخزن ذخیره آب شرب شهرستان و جاده جرقوییه – ابرکوه داشتند.