امام جمعه ابرکوه

به گزارش روابط عمومي فرمانداري به نقل از روابط عمومي بنياد فرهنگي قران و عترت اميرالمومنين عليه السلام،  حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه در این جشنواره گفت: برگزاری خیلی از همایش ها و اجلاسیه ها ارزش مادی و دنیوی دارد اما اینگونه کارها و خدمات ارزش معنوی و آسمانی دارد چراکه قرآن کتاب سعادت بخش انسان برای معاش و معاد و تضمین کننده سعادت انسان در امر زندگی دنیوی و اخروی است.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: راه صعود الی الله با معرفی انبیاء، صدیقین، صالحین و شهدا و راه سقوط الی الشیطان با معرفی نمرودها، فرعون ها، قارون ها ، در قرآن با بیان تماثیل و داستان های جذاب معرفی شده و همه خوبیها در قرآن کریم به عنوان قانون اساسی زندگی بشری نهفته است.

وی خطاب به والدین قرآن آموزان گفت: اگر خواسته باشیم شخصیت فرزندان خود را معنوی بار بیاوریم باید از کودکی به فکر آموزش قرآن به ایشان بود تا نونهالان امروز ما در آینده فرزندان صالح و شایسته ای برای جامعه باشند و یقینا اگر بچه ها از کودکی با قرآن و آموزه های قرآنی مانوس باشند یادگارانی صالح برای دنیا و آخرت والدین خود هستند.

در ابتدای این جشنواره نیز رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه در سخنانی اظهار داشت: مهمترین هدف ما از تاسیس این مجموعه قرآنی، ارتقاء فرهنگ دینی در سطح جامعه است که یکی از راهکارهای آن، آشنا ساختن کودکان و خردسالان در دوران نونهالی با قرآن و فعالیت های مذهبی است و یقینا این آموزش ها در دوران کودکی، ارتقاء شخصیت اخلاقی و معنوی قرآن آموزان را در بزرگسالی به دنبال خواهد داشت.

مهندس مجتبی عزیزی حضور قرآن آموزان در سال تحصیلی گذشته در مهد قرآن را موهبتی الهی برای والدین ایشان دانست و با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان خواستار برنامه ریزی بیشتر والدین برای حضور موثر فرزندانشان در برنامه های قرآنی گردید.

گفتنی است این جشنواره با برنامه های متنوعی همچون تلاوت قرآن، اجرای سرود و دکلمه، نمایش، کلیپ های خاطره، سوگندنامه  و ... همراه بود که با استقبال مخاطبان روبرو گردید. در پایان مراسم نیز به تمامی قرآن آموزان جوایزی اهدا گردید.