حسن پیری/فعال محیط زیست و دبیر ستاد مردمی آب بان

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری صبح امروز جلسه ای به درخواست یکی از فعالین حوزه مصرف بهینه آب از زنجان و با حضور مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی ،آب منطقه ای جهاد کشاورزی و مرکز رشد و فناوری در محل فرمانداری و  تشکیل شد.

در این جلسه مهندس "حسن پیری" یکی از فعالین حوزه مصرف بهینه آب و از علاقه مندان محیط زیست اظهار داشت:بنده اعتقاد دارم لازم نیست تمام کارها و تصمیمات از پایتخت شروع به شهرهای کوچک انتقال یابد.ستاد مردمی آب بان قرار است یک موسسه مردم نهاد باشد که تمام فعالیت های آن بصورت داوطلبانه و مردمی انجام می گیرد و انشاله قرار است این حرکت از ابرکوه شروع و به تمام کشور انتقال یابد.

وی گفت: دقت و تامل در زنده بودن سرو ابرکوه پس از سالها آن هم در مجاورت کویر باعث شد که بنده نماد استقامت و پایداری در کشور و کهنسالترین موجود زنده جهان را بعنوان نماد ستاد آب بان و شهر ابرکوه را جهت شروع فعالیت این ستاد انتخاب کنم.

این فعال مردمی در حوزه آب با اشاره به اینکه تقید و تدین مردم مذهبی ابرکوه یکی دیگر از ملاک های انتخاب من برای شروع فعالیت این ستاد در ابرکوه بود یاداور شد این ویژگی با توجه به حدیث " قناعت و صرفه جویی گنجینه ی تمام نشدنی است" می تواند فاکتوری مهم در پیشبرد اهداف این ستاد باشد.

وی پیشنهاد عضوگیری و استفاده ازهنرمندان، ورزشکارن و افراد شناخته شده و مشهور شهرستان در این ستاد جهت ترویج استفاده بهینه از منابع آبی را مهم و موثر عنوان کرد.

سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه نیز در ابتدا با اشاره به شرایط کنونی آب در استان و علی الخصوص ابرکوه به اهمیت تشکیل چنین ستادی با رویکرد ترویج و آموزش مصرف بهینه از آب اشاره کرد و از مهندس پیری بخاطر انتخاب ابرکوه برای شروع و تشکیل چنین ستادی تقدیر و حمایت خود را در راستای اهداف این ستاد اعلام داشت.

در پایان مقرر گردید در هفته اول تیر که بعنوان هفته صرف جویی در مصرف آب نامگذاری شده است جلسه ای با حضور فرماندار و تمامی افراد مرتبط و علاقه مند در این حوزه تشکیل و اهداف ، برنامه ها و وظایف این ستاد مورد بحث و تصمیم گیری قرار گیرد.