به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه , جلسه درس اخلاق کارگزاران با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ، غلامرضا حیدری معاون فرماندار ، محمد علی اکرمی بخشدار بهمن ، عباس مهری بخشدار مرکزی و کلیه مسئولین ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل گردید .

امام جمعه ابرکوه در این جلسه گفت : ساده زیستی برای هر مسلمان است خصوصاً مسئولین که در نظام کارگزار هستند . در نظام اسلامی که به قرآن مراجعه می کنیم می بینیم که خدای متعال این شاخصه را بیان می کند و سرآمد همه انبیا محمد مصطفی (ص) وقتی از بعثت خود می گوید ، از مردم و با مردم بودن سخن می گوید .
حجت الاسلام حسینی افزود : امیر مومنان علی (ع) نیز ساده زیستن را بیان می‌کند و می گوید ابراز همدردی وقتی محقق می شود که کارگزار و کسی که دارای مقام و منسبی است سطح زندگی خود را با مردم یکی کند و هم تراز زندگی نیازمندان باشد .
امام جمعه ابرکوه به نتایج ساده زیستی اشاره کرد و ادامه داد : مقامی که سطح زندگی او هم تراز مردم محروم باشد درد رنج کشیدگان و زندگی طبقات محروم را بیشتر احساس می‌کند و پرورش همزیستی با فقرا و زدودن روحیه تکبر و خودخواهی را فراهم می کند و خودش را خدمتگزار ملت می‌داند و مشکلات را سریع تر درک می کند .
وی اظهار داشت : مدیران باید سرآمد دیگران باشند و ساده زیستی می‌تواند برای اقتصاد جامعه نیز مرهم باشد .وقتی مردم احساس می کنند که مدیران و سیاست گزاران طعم مشکلات و معیشتی را دارند راحت تر می توانند طعم تلخ مشکلات زندگی خود را تحمل کنند .
حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد : هر مقامی باید دارای روحیه جهادی در خدمت به مردم و ساده زیست باشد و به پست و مقام دلخوش نباشد بلکه مردم دوست باشد و هم سطح مردم زندگی کند .
امام جمعه به نماد عینی و شاخص ها در جریان سیل آسیب گذار اخیر در کشور اشاره کرد و گفت : وقتی یک مقام دولتی مطالبات عیدانه خانواده خود را رها می‌کند و در کنار سیل زدگان از نزدیک رفع مشکلات مردم را نظاره گر می شود ، این خود یک حکومت دینی و مردمی است چون مسئولان درد مردم را درد خود می بینند و در کنار مردم قرار می گیرند و در کنار آنها رنج و مشکلاتشان را دنبال می‌کنند که جاهای دیگر قطعاً این چنین نیست و فقط شعار می‌دهند ولی در عمل با زندگی عموم مردم فاصله دارند .
امام جمعه در پایان از تمام ارگانها و نهادها از جمله بهزیستی و کمیته امداد و نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و تمام مدیران خواست که همه جهت رفع مشکلات همت کنند که انشاء ا... مشکلات مردم به صفر برسد و فریادرس مردم باشند و با راه اندازی پایگاه های امداد از جمله موکب ها ، کمک های مردمی را جمع آوری نموده و در این مورد رسانه ای کنند .
فرماندار ابرکوه نیز ضمن تبریک سال ۹۸ شمسی و تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در سیل اخیر گفت : آمادگی لازم جهت کمک به سیل زدگان با هماهنگی مدیریت بحران انجام شود و نحوه ارائه کمک آن نیز مشخص شود .
محمد کاظمی نسب افزود : سیل اخیر که بی سابقه بود خشم طبیعت را به مردم نشان داد که همه از جمله مسئولین بایستی دقت داشته باشیم که در صدور مجوزهای ساخت و ساز در حریم رودخانه ها و مسیل ها سخت گیر باشند و هدف این است که قوانین را اجرا کنند .
وی به دو رویکرد اساسی مسئولین اشاره کرد و اظهار داشت :  مسئولین در تغییر رفتار اجتماعی خود دقت داشته باشند و عزم جدی در این رفتار داشته باشند و باید به شدت مقیّد به اجرای دقیق مقررات و قوانین دولتی باشند .
فرماندار ابرکوه رویکرد دوم مسئولین را تکریم ارباب رجوع بیان نمود و خاطرنشان کرد : مسئولین ضمن اجرای دقیق قوانین و مقررات ، با بهترین رفتار و اخلاق که مورد انتظار است با مردم رفتار کنند و بدون هر گونه بی احترامی جوابگوی مردم باشند . مسئولین این دو رویکرد را مد نظر خود قرار دهند و با زبان نرم و قانونی با مردم رفتار کنند .