به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، جلسه ای با حضور حجت الاسلام امام مسئول زکات کمیته امداد استان ، امام جمعه بخش بهمن ، محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن و مسئولین کمیته امداد شهرستان و بخش در محل دفتر امام جمعه بخش بهمن برگزار شد .

حجت الاسلام امام مسئول زکات کمیته امداد استان گفت : زکات  امر الهی است که دستور به گرفتن شده لذا این وظیف همه ماست که مدیریت کنیم .

وی اظهار داشت : زکات واجب داریم و مستحب . از درامد درختان پسته و کشاورزی بهره لازم را ببریم .عامل زکات ، جمع اوری و نیاز سنجی میکنه و به رابطین اعلام میکند که اولویت بندی شود.

مسئول زکات استان افزود : این جلسه هدفش ارائه راهکار جهت اخذ زکات مستحبی است. دویست میلیون برای بخش بهمن در نظر گرفته شده که ۱۶۵ میلیون جمع شده است .

حجت الاسلام روح اله رستگار مسئول زکات کمیته امداد ابرکوه گفت : ۲۷ مرتبه در قران ذکر زکات شده که خداوند هم به بعد معنوی و هم به بعد مادی تاکید نموده که این اهمیت این امر رو میرساند .

وی تصریح کرد : پیام رهبر این بود که از همکاری خودمون پیش خدا توبه کنیم . در سال ۸۳ شورای عالی زکات در تهران تشکیل شده . وظیفه اصلی دبیرخانه مدیریت در جمع اوری زکات در بین مردم است اینها را مدیریت و‌جمع اوری کنیم و در بین مردم تقسیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد : زکات برای همه عموم است. شورای زکات روستایی تعریف شده و بومی سازی شورای زکات جهت کاستن آسیبهای اجتماعی و رفع فقر نیاز است . شناسایی خیرین و نیازمندیهای روستا از طریق شوراها و دهیاران صورت پذیرد .

امام جمعه بخش بهمن گفت :  اولا هزینه هایی که مردم پرداخت میکنن بیشتر از اینهاست و باید متمرکز شود .

جت الاسلام علیزاده افزود : بحث اخذ تغییراتی در کمیته انجام بشه و افرادی جهت اینکار شناسایی بشه و تبلیغات کمیته زیاد شود . ذائقه فقرا هم تغییر کرده و باید ببینیم هزینه ها چه جور هزینه شود و در این خصوص موازی کاریهایی شده است.

بخشدار بهمن اظهار داشت : افرادی که می توانند کار اقتصادی کنند و فکر اقتصادی دارند شناسایی شوند و جهت کاستن فقر و ایجاد اشتغال همکاری نمایند.