به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ با حضور محمد کاظمی نسب فرماندار،محمد علی کریمی رئیس آموزش وپرورش ،علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار و جمعی از مدیران و مسئولین به مناسبت آغاز هفته شورای آموزش و پرورش مراسمی در آموزشگاه نمونه دخترانه الزهرا (س) برگزار گردید.

کاظمی نسب بیان کرد: در حوزه آموزش وپرورش طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است کلیه ی امکانات تعلیم و تربیت دانش آموزان را تأمین کند تا آنها بتوانند از دوره تحصیلی خود نهایت استفاده را ببرند.

فرماندار افزود: اما بعضاً کار به جایی میرسد که دولت برای فراهم کردن تدارکات برای تعلیم و تربیت دانش آموزان ناتوان است و نیاز به همکاری بخش های دیگری میباشد. برهمین اساس شورای آموزش وپرورش در سال 1372 تأسیس گردید تا بتواند برای حل مشکلات به دولت کمک کند.

وی خاطرنشان کرد : در این شورا تصمیم گیری و هم فکری هایی که مصوب می گردد به سرنوشت دانش آموزان بستگی دارد تا آنها بتوانند از مقدمات تعلیم و تربیت به نحو احسنت استفاده کنند.

رئیس آموزش و پرورش نیز گفت : نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای شورا ها است و تمام تصمیم گیری ها  و هم فکری ها در محفل شورا ها صورت میگیرد و اگر در کارهایی که انجام میدهیم تصمیم گیری شایسته ای باشد قطعاً در اجرای آن به نتیجه ی مطلوبی میرسیم.

کریمی افزود: امروز تمام جوامع و خانواده هایی که موفق هستند با مشورت و استفاده از نظر رأی یکدیگر به توفیقاتی رسیده اند که این شورای با ترکیبی که دارد می تواند قدرتمند ترین بازوی تعلیم و تربیت باشد

در خاتمه این مراسم زنگ شورای آموزش و پرورش توسط کاظمی نسب فرماندار شهرستان نواخته شد و از اعضای شورای دانش آموزی مدارس تقدیر و تشکر به عمل آمد.