به گزارش روابط عمومي فرمانداري ابركوه ؛ جلسه روز بزرگداشت شهدا و شورای ترویج و توسعه فرهنگ و ایثار شهادت با حضور علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار، مصطفی کریمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مدیران و مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

معاون سیاسی امنیتی فرماندار با اشاره به مقام وجايگاه والاي شهدا گفت : دستاورد اساسی حضرت امام خمینی(ره) در رهبری انقلاب اسلامی، احیاء اسلام ناب محمّدی(ص) و مهمترین ویژگی آن احیاء فرهنگ شهادت و ایثارگری بود. با مروری گذرا در فرایند نهضت امام خمینی و قوام نظام اسلامی به خوبی می توان دریافت که اگر فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری نبود، نه انقلاب به پیروزی می رسید و نه نظام اسلامی دوام می یافت، همانگونه که در صدر اسلام نیز اگر این ویژگی نبود نه اسلام شکل گرفته بود و نه دوام می یافت.

علی اکبر اسحاقی افزود : موضوع شهادت و ایثارگری سکه پربهایی است که در یک روی آن باید والاترین ارزشهای الهی را مشاهده کرد و در روی دیگر آن دستاوردها و آثار و برکات بی بدیل آن را ديد. از آنجا که شهید برای خدا و در راه خدا، هستی خود را برای نجات و سعادت جامعه فدا می نماید، هر چند پاداش اصلی خود را از خداوند دریافت می کند، اما بنابر حکم عقل، جامعه نیز به لحاظ حقی که شهید بر گردن آنان دارد، مدیون شهید است و باید با تمام وجود دَین خود را در قبال شهید ایفاء نماید.

 اسحاقی در ادامه گفت: زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن او و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید می باشد.

 در ادامه ادارات عضو ستاد روز بزرگداشت شهدا مهمترین برنامه هاي خود را بیان نمودند:

 1)برگزاری یادواره شهدای فصل زمستان در تکیه محله گلکاران شهر ابرکوه درتاریخ 24/12/1397(جمعه)بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت ا... ناصری 2)دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان 3)نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدرسه نمونه امام علی (ع) در تاریخ 22/12/1397ساعت 8صبح 4)برگزاری مسابقات ورزشی در طول هفته منتهی به روز بزرگداشت شهدا 5)برگزاری مسابقه روز نامه دیواری و نامه ای به یک شهید در مدارس شهرستان.