به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه عصر دیروز  با حضور علی صالحی مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ، غلامرضا حیدری معاون فرماندار و مدیران و کارشناسان روابط عمومی استانداری و فرمانداریهای استان ،دومین نشست روابط عمومی فرمانداریها به میزبانی فرمانداری ابرکوه در سالن اجتماعات این فرمانداری تشکیل شد .
مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد در این نشست گفت: ابرکوه ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد و از این ظرفیت‌ها باید برای جذب گردشگر داخلی و خارجی و افزایش تولید بخش کشاورزی با روش‌های نوین استفاده کرد.
علی صالحی افزود: جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی می‌تواند این شهرستان را به قطب مهم گردشگری استان تبدیل کند.
وی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها با ابزار هنر در انعکاس خدمات دولت تدبیر و امید، که همان خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم است، تلاش کنند.
فرماندار ابرکوه هم روابط عمومی ها را یکی از کلیدی ترین و محوری ترین مسؤولیتها و پستها بیان کرد و گفت: اطلاع رسانی از نحوه خدمات دستگاههای دولتی به ارباب رجوع و آگاه سازی از فعالیتهای ادارات یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی هاست .
محمد کاظمی نسب افزود: دو وظیفه عمده و اساسی که روابط عمومی ها در همه ارگانها و دستگاهها به عهده دارند و در فرمانداریها و استانداری باید به طور خاص به آن پرداخته شود، این است که روابط عمومی باید پل ارتباطی بین دستگاهها و مردم باشد و دیگری اطلاع رسانی از خدمات و فعالیت‌های دولت به مردم و  اخبار و اطلاعات داخلی دستگاه‌های دولتی به مردم می باشد .
وی با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها در اطلاع رسانی خدمات دولت و حاکمیت گفت: تریبون و بدنه دولت روابط عمومی ها هستند .
فرماندار ابرکوه با بیان مشکلات اقتصادی در ۲ سال اخیر تصریح کرد: در بررسی از وضعیت خزانه دولت شاهد حفظ حجم موجودی خزانه هستیم  که لازم است در حوزه اطلاع رسانی خدمات دولت در بخش‌های مختلف ، مردم را بیش از گذشته آگاه کنیم.
 کاظمی نسب در ادامه گفت: ابرکوه یکی از شهرهای تاریخی استان محسوب می شود و یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری استان و کشور است که دارای بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی می باشد که ۱۹۰ اثر ثبت ملی شده است .
محمد کاظمی نسب افزود: در حوزه توسعه اقتصادی ابرکوه سه رویکرد اساسی در چند سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفته است که در مرحله اول توسعه کشت و دام های نوین بوده است زیرا ابرکوه شهری مناسب برای کشاورزی و دامپروری بوده و در واقع جهاد کشاورزی ابرکوه به جهاد تغییر کشت تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: در حوزه دوم صنایع کم آبخواه و کم آلاینده در دستور کار است و با استفاده از تسهیلات و منابعی که  دولت در اختیار ما گذاشته توانسته ایم فعالیت‌های خوبی در این حوزه برای ابرکوه انجام دهیم.
کاظمی نسب با اشاره به مهمترین رویکرد افزود: مهمترین حوزه بحث توسعه صنعت  گردشگری به ویژه گردشگری فرهنگی است که شهرستان ابرکوه به طور خاص پتانسیل بسیار خوبی در این حوزه دارد.
فرماندار همچنین گفت: در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی نیز مجوزهایی صادر شده اما عمده تولیدات صنعتی و معدنی است اما در حوزه لبنی نیز جایگاه خوبی دارد و ۳۰ هزارتن فرآورده لبنی در سال تولید می شود.
گفتنی است مدیران و کارشناسان روابط عمومی استانداری و فرمانداری‌های استان در سفر یک روزه به ابرکوه از سرو ۴۵۰۰ ساله و خانه آقازاده دیدن کردند .