به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه کارگروه توسعه شهرستان ابرکوه به ریاست محمد علی طالبی استاندار یزد و با حضور محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی، محمد حسین امامی سرپرست فرمانداری ابرکوه، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه گفت: یکی از مهمترین پروژه عمرانی استان راه آهن یزد- ابرکوه- اقلید است که از ابتدای سال جاری تا کنون اعتباری بالغ بر 400میلیارد تومان بودجه برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

محمد علی طالبی با بیان اینکه رفع مشکلات زیرساختی و توجه ویژه به منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان حائز اهمیت است، افزود: از نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان درخواست داریم که ایرادات وارده بر این طرح را اصلاح کرده و با تبدیل ابرکوه به منطقه ویژه اقتصادی، تحرک اقتصادی قابل‌توجهی را در شهرستان ایجاد کنند.

وی همچنین به موضوعات مختلف در حوزه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی و ضرورت رفع مشکلات زیرساختی اشاره کرد و گفت: در رابطه با سیل اخیر، مصوبات جلسات قبل پیگیری و بر پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع اتفاقات بعدی تمرکز شده و اجرای طرح‌های آبخیزداری و سیل بندهای اطراف ابرکوه با سرعت انجام می‌شود.

طالبی در رابطه با مطالبات فرمانده نیروی انتظامی پیرامون ایجاد ایست و بازرسی فراغه که مدت ۱۰ سال است بلاتکلیف مانده، ابراز کرد: ضرورت ایجاد ایست و بازرسی فراغه و تحت کنترل بودن هر دو باند آن در شورای تأمین استان مصوب شده و تصمیماتی نیز جهت تأمین اعتبار آن از محل منابع ملی گرفته شده که پیشنهاد آن به مسئولان مربوطه ارسال شده است.

استاندار در رابطه با راه‌اندازی دانشکده هنر و معماری ابرکوه هم عنوان کرد: در بحث راه‌اندازی این دانشکده با سیاست وزارت علوم مبنی بر کاهش دانشگاه‌ها در شهرستان‌ها مواجه شدیم اما تاکنون مقاومت کرده و به استناد این که دانشکده و ساختمان آن ریشه در اعتبارات سفر مقام معظم رهبری دارد، راه‌اندازی آن را پیگیری می‌کنیم تا به یک پیشنهاد مناسب که قابلیت اجرا داشته باشد، برسیم.