به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، اولین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان ابرکوه در سال 98 با حضور "محمد کاظمی نسب" فرماندار ابرکوه ، "علی اکبر اسحاقی" معاون سیاسی و امنیتی ، "غلامرضا حیدری" معاون فرماندار ، "محمدعلی اکرمی" بخشدار بهمن ، "عباس مهری" بخشدار مرکزی و دیگر اعضای ستاد در محل فرمانداری تشکیل شد .

 فرماندار ابرکوه گفت : ناکارآمدترین شیوه تبلیغات پیشگیری از گسترش اعتیاد و جلوگیری از گرایش افراد جامعه به مواد مخدر ، آموزش سخنرانی است و لازم است تا شیوه تبلیغات جدید جایگزین شود .

 محمد کاظمی نسب افزود : با کارهای تحقیقاتی و با رویکرد جدید ،  تبلیغات از طریق تلویزیون شهری ، مجلات و بروشورها در قالب تشکیل تیم تولید محتوا انجام شود که تاثیر بیشتری در عدم گسترش اعتیاد خواهد داشت .

وی بهترین و راحت ترین راه شناسایی افرادی که تمایل به استعمال مواد مخدر دارند را مراکز آموزش و پرورش و بهداشت و درمان بیان نمود و تصریح کرد : در دو مرکز آموزش و پرورش و سامانه سیب و مراقبتهای بهداشتی مرکز بهداشت و درمان غربالگری و شناسایی کسانی که تمایل به استعمال مواد مخدر را دارند ، برنامه ریزی و مشفقانه اجرا شود .

کاظمی نسب در پایان تاکید کرد : با تمام تلاش و کوشش ، اقدام لازم جهت کاهش تقاضا و جلوگیری از گسترش استعمال مواد مخدر انجام شود .

فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه هم گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون تشکیل 40 پرونده قضایی با موضوع پخش و توزیع مواد، کشفیات حدود 67 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی، 35 مورد دستگیری و معرفی 3 نفر به کمپ‌های ترک اعتیاد نیز از جمله اقدامات مجموعه نیروی انتظامی بوده است.

صالحی افزود : در مدت فوق 9 مورد طرح پاک‌سازی داخل شهرستان با کشفیات یک کیلو و 275 گرم و دستگیری 18 نفر و 7 مورد طرح پاک‌سازی در محورهای مواصلاتی با کشفیات بیش از 65 کیلوگرم با 17 مورد دستگیری را شاهد بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد :  در حوزه پیشگیری علی رغم اقدامات صورت گرفته هنوز هم شاهد ناهنجاری ها در سطح جامعه هستیم و باز هم بسیاری از مشکلات مربوط به مخروبه های واقع در بافت تاریخی شهرستان است که در این مناطق موجب نارضایتی اهالی بافت تاریخی شده اند. لذا خانه هایی که مخروبه است باید ساماندهی شود تا هم بافت تاریخی حفظ شود و هم مشکلات فوق مرتفع شود.