به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی درخطبه های نماز جمعه که باحضور طبقات مختلف مردم برگزار شد با توجه به انتخابات در پیش روی ریاست جمهوری اظهار داشت : رئیس جمهور بعنوان رئیس قوّه مجریه یکی از قوای سه گانه است که دومین مقام رسمی در کشور اسلامی است.

وی گفت : رئیس جمهور باید شاخصه های مکتبی و دینی و اعتقادی باشد و باید پایبند به انقلاب پایبند به ارزشها پایبند به منافع ملی و مصالح و نظام اسلامی ، پایبند به عقل جمعی و تدبیر باشد .

حسینی همچنین به اوضاع در جهان اسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شاهد رنگ باختن و بی خاصیت شدن انقلاب مردم مصر هستیم که رئیس جمهور و جریان تازه به دوران رسیده اخوان المسلمین بخاطر مصالح سیاسی و حکومتی به راحتی مصالح انقلاب را فدای منافع خود کرده اند.

امام جمعه ابرکوه در قبال حکم دادگاه تجدید نظر مصر که رای بر برائت و بی گناهی حُسنی مبارک داد ،گفت: تبرئه مبارک و آزادی قریب الوقوع حسنی مبارک تمام خوش خدمتی هایش به آمریکا و اسرائیل را قانونی می کند و حرکت و قیام مردم مصر علیه این دیکتاتور که 32 سال خیانت کرد را بی معنا می سازد و چه خیانتی از این وقیح تر که دولت اخوانی مصر اینچنین ذلیلانه تسلیم دسیسه های آمریکا و اسرائیل شده و انقلاب مردم را به مسلخ بکشاند.

حسینی با اشاره به وقوع پروژه شبیه فتنه ای که در سال 88 در تهران رخ داد در نزوئلا نیز افزود: به بهانه تقلب در انتخابات، خیابانهای کاراکاس را به آشوب و آتش کشانده اند و آمریکا رسماً با بی اعتنایی به رای اکثریت ، از آنان حمایت می کند.

وی همچنین به واقعه طبس در پنجم اردیبهشت سال 59اشاره کرد و گفت : اولین معجزه آشکار و آسمانی خداوند در حمایت از انقلاب اسلامی ایران بود که دراین روز صورت گرفت .

حسینی گفت: گرچه خود انقلاب معجزه خدا بود لکن در در واقعه حمله امریکا به صحرای طبس شاهد زمین گیر شدن قدرت هوایی ابرهه زمان شیطان بزرگ بودیم.

امام جمعه ابرکوه همچنین به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سپاه در این سه و نیم دهه از عمر پربار و پویای خود فراز و نشیبهایی را پشت سر گذاشته و سهم بسزا و نقش اصلی را تاکنون در پاسداری از نظام و انقلاب اسلامی و دستاوردهای با برکت آن داشته است .

حسینی با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات امّ البنین مادر مکرمه حضرت ابوالفضل عباس(ع) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا است افزود: ام البنین بانوی راستین و نمونه ای در نقش مادری و همسری و شهید پروری و صبر و بردباری و ایمان و دین داری بود.