دیدار مردمی

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه در جمع مردم و هیئت امناء امامزاده احمد ابرکوه بر اجرای برنامه های فرهنگی با برنامه تأکید نمود.

حجت الاسلام رسول علیخانی با انتقاد شدید از وضعیت فرهنگی جامعه، اجرای برنامه های تکراری را پاسخگوی نیاز جامعه ندانست.

وی با تأکید بر این مسئله که خود دیدگاه فرهنگی دارد، به برخی از مسائلی که در دوران فعالیت فرهنگی در مورد جوانان به آن برخورد کرده است اشاره و آن ها را روضه ای بزرگ خواند.

علیخانی افزود: اینقدر که مردم جهت آسفالت یک خیابان به شهرداری مراجعه می نمایند، برای رفع شبهات دینی که هر روز به صورت گسترده ای در جامعه ترویج می شود، به مسئولان مراجعه و تلاش آن ها را خواستار نیستند.

وی افزود: چه تعداد از افراد بعد از اقامه نماز جماعت، برای رفع این شبهات که جوانان مسلمان را به شدت مورد تهدید قرار داده است ،از روحانی مسجد استمداد می طلبند؟

وی خاطر نشان ساخت که لزوم توجه به این امور در حالی است که، امروزه استعمارگران در خانه ،افراد خانواده ها را مورد تهاجم قرار داده اند و این به معنای صرف ایجاد سایتهای مستهجن نیست، بلکه در فضای اینترنتی، شاهد راه اندازی سایتهائی هستیم که با یکبار مراجعه جوانان به این سایت ها ، اثرات ناشی از شبهه افکنی را با صدها جلسه ما روحانیون نیز نمی توان جبران نمود.

وی در ادامه افزود: کار برای خدا بکش بکش ندارد و در کار خدائی، تبلیغات برای غیر، فاقد معنی است.

علیخانی با انتقاد شدید از بحث محله گرائی و به خصوص در مورد مباحث مذهبی، آن را باعث ایجاد تضاد رفتاری دانست که یکی از مشکلات جوانان در جامعه به حساب می آید.

به گفته وی با این رفتارها نمی توان یار امام زمان بود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه در پاسخ به سوالات مردم در مورد اوقاف اظهار داشت:امسال سال شفاف سازی است و ما وقفیات را به مردم معرفی و نظارت را به عهده مردم می گذاریم.

علیخانی افزود: هیچ موقوفه ای فروخته نخواهد شد و ما به عنوان متولی وقفیات، به صورت جدی حافظ منافع وقف خواهیم بود.

وی در مورد بودجه های فرهنگی بقاع نیز اظهار داشت: سهم بودجه فرهنگی بقاع متبرکه بعد از جمع آوری نذورات مشخص شده و تا هر زمانی که هیئت امناء برنامه های فرهنگی خود را ارائه دهند محفوظ است.

بررسی مسائل و مشکلات مردم و هیئت امناء امامزاده احمد، از جمله نداشتن حسینیه و کمبود بودجه های فرهنگی، از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود که سرپرست اداره اوقاف شهرستان در موارد مرتبط با اوقاف و بویژه در مورد مسائل فرهنگی قول مساعد داد.

منبع: سرپرستی یزد فردا ،ابرکوه