به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان ابرکوه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه، غلامرضا حیدری معاون فرماندار، محمد علی اکرمی بخشدار بهمن و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

معاون فرماندارگفت: دفاع مقدس يك معجزه الهي بود كه ايثارگران از آن سربلند بیرون آمدند، ايثارگران منفعت خودرا رها نموده ومصلحت ديگران را در نظر گرفتند و خواستار مرگ آگاهانه كه همان شهادت است شدند ايثارگري در هر آئيني محبوب است در نظام جمهوري اسلامي ايران وجهي متمايزتري دارد.

حیدری درخصوص اهميت پاسداشت فداكاري هاي مردم شريف ايران ،شجاعت، ايثار و شهادت رزمندگان اسلام و در خصوص فرهنگ سازي ايثار و شهادت در جامعه امروزي افزود: فرهنگ ایثار و شهادت طلبی رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است و تا زمانی که به این باور اعتقاد داشته باشیم در مقابل دشمنان قد علم خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ شهادت و ایثار برگرفته از نهضت عاشورایی است که می تواند امنیت و استقلال این کشور را برای همیشه تضمین کند فرهنگ ایثار و شهادت بر گرفته از مجموعه باورها، اعتقادات و اعمالی است که موجب وصول انسان به سوی کمال و مرگ در راه خدا می‌شود و در حقیقت این نظام مدیون و مرهون خون شهیدان، اين ميراثهاي  گرانبها مي باشد و رسالت والاي خادمان شهدا زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و خدمتگزاري به خانواده محترم آنان به عنوان تكليف شرعي براي حفظ و پاسداري از ارزشها هست .

معاون فرماندار با تأکید بر اینکه كليه ادارات و نهادهاي شهرستان ابركوه در مورد فضا سازي و نصب بنر و پلاكارد و پرچم و سنگر بندي با نماد عاشورايي در هفته دفاع مقدس و همچنین با حضور پر شور در برنامه های مختلف دفاع مقدس اقدامات و همکاری لازم را به عمل آورند.

لازم به ذکر است مراسم غبار رویي گلزار شهدا ويژه هفته دفاع مقدس در شهر ابركوه، همایش پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین مراسم یادواره شهدای فصل پائیز و شهدای عملیات ثامن الائمه در محل مصلی شهدای محراب شهر ابرکوه در روز  پنج شنبه مورخ 98/07/04  برگزار می گردد.