برزگرزاده:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري فرماندار ابركوه بمناسبت هفته قوه قضاييه پيامي به اين شرح صادر نمود:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با پاسداری از قانون اساسی و سرلوحه قرار دادن رهنمودها و ارشادات مقام عظمای ولایت به عنوان رکن اساسی نظام، مسوولیت خطیر و حساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن به عدالت عهده‌دار است.

 مروری گذرا بر سه دهه برپایی نظام جمهوری اسلامی بیانگر این است كه دستگاه قضایی با بهره جستن از شرع مقدس اسلام دستاوردهای شگرفی را در زمینه‌های تدوین لوایح قضایی، كاهش اطاله دادرسی، پیشگیری از وقوع جرم، اصلاح مجرمان، احیای حقوق عامه و گسترش آزادی‌های مشروع برداشته است.

  كارآمدسازی ساختار قضایی و اداری، اهتمام به پیشگیری از وقوع جرم، ارتقای سطح گزینش و آموزش منابع انسانی، بهره‌مندی از فنآوری‌های نوین، ارتقای منزلت قضات و استقلال آنان، ضرورت تأمین بودجه مناسب با وظایف و مأموریت‌ها و موارد دیگر از جمله این سیاست‌های ابلاغی است.

 در همین راستا، اجرای عادلانه و قاطعانه احكام، تأكید بر قانون‌گرایی، تقویت ابعاد نظارتی در درون و برون قوه قضائیه و تأكید بر حفظ استقلال این قوه، تلاش علمی و عملی در جهت کوتاه کردن فرایند دادرسی، مبارزه با جرایم سازمان یافته، تقویت و تبیین ابعاد حقوق بشر اسلامی و حضور در مجامع حقوقی بین‌المللی، بازنگری در لوایح و طرح‌های قضایی، تنقیح قوانین، برقراری ارتباط همکاری منظم و مستمر با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها از اهم راهكارها به شمار می‌رود.

 ملت ایران همواره در همه عرصه های انقلاب اسلامی و تداوم آن به عنوان ركن اساسی مطرح بوده و با همه وجود و تقدیم بهترین فرزندانشان، تحقق حكومت عادلانه اسلامی را عینیت بخشیدند. لذا به جاست که با تمام توان برای هرگونه خدمت و پیشگیری از تضییع حقوق فردی و اجتماعی مردم شریف تلاش شود.

 اينجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره ي شهید آیت الله دكتر بهشتی و 72 تن از یاران امام راحل، فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را به همه خدمتگزاران و مسوولان قضایی، قضات، دادیاران، دادرسان و كاركنان این قوه در استان علي الخصوص كاركنان اين قوه در شهرستان ابركوه تبریك گفته توفيقات همگان را در سايه رهبري هاي مدبرانه ي مقام معظم رهبري، از درگاه ايزدمنان مسئلت دارم.