به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه با حضور محمد کاظمی نسب فرماندار، حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه، معاونین فرماندار، بخشدار مرکزی و مدیران و مسئولین ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه سفر هیئت دولت به استان یزد را از بُعد بین الملل، ملی و استانی حائز اهمیت دانست و گفت: در بعد بین الملل در حالی که جبهه استکبار تلاش دارد جمهوری اسلامی را نظامی ناکارآمد جلوه دهد که مردم نسبت به آن دلسرد شده اند که در سایه این امر به اهداف استکباری خود برسند، این واقعیت وجود دارد که ایران یکی از کشورهای مقتدر و بلامنازع در منطقه است و دست ایادی استکبار را در منطقه کوتاه کرده و امکان نفوذ آنان را به حداقل رسانده است.

محمد کاظمی نسب اضافه کرد:جبهه استکبار برای اینکه بخواهند ایران را نزد جهانیان از این هیمنه بیندازند قصد دارند در سطوح داخلی ایران یک نواقصی را بزرگ نمایی کنند که در نظام جمهوری اسلامی پس از40 سال ناکارآمدی مشهود است لذا حضور مردم در مراسمات و تجمعات و همایش های ملی اینچنینی قطعا این نقشه بزرگ دشمن را خنثی می کند.

 وی خاطرنشان کرد: حضور یکپارچه مردم در سیزده آبان نشانه این است که مردم پای اصول و ارزش های نظام جمهوری اسلامی علی رغم همه کمبودها و نواقصی که وجود دارد و مسئولین به آن معترف هستند ،  این ندا را به جهانیان می رسانند که مردم پویاتر از همیشه پای آرمان های نظام ایستاده اند.

کاظمی نسب افزود:در سطوح ملی و استانی هم دولت تدبیر و امید در دولت اول و دوم در ادامه خدمات جمهوری اسلامی، خدمات شایانی را به مردم ارائه کرده است و در 6 سال گذشته در حوزه توسعه شهری و روستایی تصمیمات قاطعی که گرفته شده از سال 94 شاهد گسیل شدن بخش عمده درآمد مالیات بر ارزش افروزده در بخش های توسعه شهری و روستایی بودیم و در همین چند سال گذشته به خوبی مشهود است که چهره شهرها از نظر حوزه عمرانی و مبلمان شهری  و در حوزه های زیرساختی دیگر عوض شده است .

عالی ترین مقام دولت در ابرکوه تصریح کرد:در حوزه علمی و فناوری اتفاقات خوبی افتاده و توسعه فضاهای آموزشی، توسعه کیفیت آموزش عالی و آموزش و پرورش در سطوح کلان در دستور کار دولت و به طور خاص با تخصیص اعتبارات و گسیل تسهیلات به این بخش ها اتفاقات خوبی رقم خورده و در حوزه مربوط به مسائل اجتماعی  بخصوص در بخش درمان با اجرای طرح تحول سلامت و برنامه های دیگر جبران مافات کرده و تمام مشکلاتی که در حدود 15 سال گذشته قبل از دولت بود پس از اجرای طرح تحول سلامت بحث توسعه فازهای بیمارستان خاتم الانبیا در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار ادامه داد:فاز توسعه اول بیمارستان شامل بخش بستری 34 تخت خوابی و تأسیسات بیمارستان که بایستی جدید می شد و هم سایر بخش هایی که بعد از این سفر به بهره بردرای خواهد رسید در سایه طرح تحول سلامت و اجرای برنامه های حوزه اجتماعی بود .

کاظمی نسب افزود: در بحث های ورزش و سلامت روانی جامعه اقدامات شایان و شاخصی انجام شده که در سراسر کشور قابل مشاهده و تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد:ایادی استکبار با ناچیز جلوه دادن این خدمات شایان به دنبال این است که نظام را ناکارآمد جلوه دهد و به دنبال دو قطبی کردن جامعه است که گروهی که مخالف دولت بودند در انتخابات را تحریک کند که مثلا در سفرهای استانی دولت مورد کم مهری قرار می گیرد که همه اینها اغراض سیاسی است و موجب تفرقه در بین آحاد جامعه می شود. لذا در سطوح ملی هم برای ما مهم است که استقبال پرشوری از مقام عالی دولت در یزد و نمایندگان او در شهرستان ها انجام شود.

محمد کاظمی نسب در سطح استانی هم یزد را از استان های پیشگام در حوزه های مختلف توسعه بیان کرد و اضافه کرد: اهم برنامه های رئیس جمهور در یزد بحث انتقال آب به استان یزد است که اختصاصی از خلیج فارس به سه شرکت خصوصی چادرملو یزد ، گلگهر سیرجان و مس سرچشمه رفسنجان و کرمان تدارک دیده شده است که کاملا اختصاصی است.

وی تصریح کرد:چیزی که در این سفر مهم است و اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته می شود خط دوم انتقال آب از دریای عمان به میزان سالانه 250 میلیون مترمکعب آب انتقالی به یزد است که همه شهرستان های استان از این مزیت درآینده به نحو شایسته برخوردار می شوند.

فرماندار گفت:رویکرد ریل گذاری برای توسعه استان در این سفر مد نظر است و استان یزد یکی از استانهای پیشرو در مسائل توسعه ای کشور مطرح شده که در بسیاری از زمینه ها باید برنامه های جدید تدارک دیده شود .

کاظمی نسب افزود:برای استفاده بهتر از این فرصت های توسعه ای در سفر رئیس جمهور در این مقطع استقبال مردم می تواند در پیشرد این اهداف خیلی موثر باشد .

وی اضافه کرد: در مجموع استقبال گسترده مردمی از رئیس جمهور ساعت 9 صبح در میدان امیر چخماق مورد انتظار است و ستاد مردمی در ابرکوه برای اعزام  اقشار مختلف مردم برای این موضوع تشکیل شده است.

وی در پایان تصریح کرد:در سفر دکتر اردکانیان نماینده رئیس جمهور به ابرکوه درخواست ها مطرح می شود و افتتاح پست برق 230 کیلو ولت  ، جلسه شورای اداری ، افتتاح سالن ورزشی ده عرب با حضور وزیر ورزش به صورت ویدئو کنفرانس و افتتاح فاز اول طرح توسعه بیماستان از دیگر برنامه های این شهرستان می باشد .

امام جمعه ابرکوه هم گفت:روز جمعه همزمان با روز ابرکوه میزبان حجت الاسلام مروی هستیم که می تواند دستاوردها و برکاتی برای ابرکوه داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود: تکمیل مجتمع رفاهی خدماتی بین راهی و اجرای طرح مناسب برای منزلگاه امام رضا در مسجد بیرون که با اعتبارات میراث و شهرداری امکان اجرای آن وجود نداشت ، در نظر داریم با امضا تفاهم نامه بین میراث و آستان قدس این طرح شامل بازار، مرکز دانشگاهی یا حوزوی، استراحت گاه و ... که وجاهت خاصی داشته باشد، اجرایی شود و کمربندی جدید هم به این منزلگاه و گنبدعالی متصل شود.