به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ؛ به مناسبت 2 اردیبهشت روز زمین پاک ، مراسمی با حضور علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ، حسن تیموری رئیس اداره محیط زیست و جمعی از مسئولین و دانش آموزان دبستان و پیش دبستانی غیردولتی پرنیان در محل پارک ملت ابرکوه برگزار شد .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار در این مراسم با گرامیداشت هفته زمین پاک گفت : حفظ محیط زیست و جلوگیری از رهاسازی زباله ها در فضاهای سبز، پارک ها، جنگل ها و رودخانه ها باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه مسئولان و مردم باید در این امر با یکدیگر همکاری داشته باشند.

اسحاقی استقبال دانش آموزان شرکت کننده در این برنامه را  مورد تقدیر و تشکر قرار داد و افزود : تامین زندگی نسل های آینده به حفاظت از منابع طبیعی و داشتن زمین پاک است، پس همه با هم در راستای حفاظت از محیط زیست، زمین را پاک
نگهداریم.

وی افزود : در احکام دین مبین اسلام، خاک جزو مطهرها و پاک کننده هاست، لذا زمین پاک باید آرزوی همه ما باشد و در این راستا باید فرهنگسازی کنیم و نیز نسل های آینده برای داشتن زمینی پاک آموزش دهیم.

وی اظهار داشت : این مراسم با هدف توسعه آموزشهای زیست محیطی ،افزایش مشارکت دانش آموزان ،شهروندان و  فرهنگ سازی  و ارزش گذاشتن به محیط سالم اجرا شده است وهمچنین حل مشکل محیط زیست نیازمند عزم جدی و همگانی است و همه باید در قبال طبیعت و نگهداری آن احساس مسئولیت کنند.

اسحاقی معاون  فرماندار در پایان گفت : در این مراسم که خردسالان دبستان و پیش دبستانی نیز حضور داشتند، محوطه پارک ملت شهرستان را  با جمع آوری زباله های موجود در آن به وسیله همین کودکان پاکسازی شد.