حسینی درجمع نمازگزاران:

به گزارش مهر حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در جمع نمازگزاران عید فطر ابرکوه اظهار داشت: به تعبیر امام رضا (ع) عید فطر روز مزد روزه دارانی است که یکماه با امساک و خویشتن داری از مفطرات، میهمان خدا بودند.

وی افزود: خدای متعال سالانه دو نوبت از بندگان خاص خود به عنوان میهمان پذیرائی و ضیافت معنوی دارد که یکی در ماه ذی حجه و موسم حج است که حجاج بیت الله ضیوف الرحمان هستند و مراسم حج تمتع را با رنج و سختی و با انجام عمره تمتع و حج تمتع انجام می دهند و پس از احیای مراسم توحیدی حج ابراهیمی و سرکوب کردن هواها و هوسهای نفس سرکش، در روز دهم ذی حجه، مراسم عید قربان را برگزار می کنند که به فرموده حضرت امام (ره) عید لقاء الله است و دومین ضیافت در ماه مبارک رمضان است که مردم فشارها، گرسنگی و تشنگی را تحمل کردند و علاوه بر پرهیز از مفطرات، پرهیز از منکرات را نیز در سرلوحه عملی خود در زندگی قرار دادند.

عید فطر گنجینه رنج روزه داران است

حسینی بیان داشت: عید فطر گنجی برای رنج روزه داران طی ماه مبارک رمضان است و امام راحل از عید فطر، تعبیر به عید ضیافت الله دارند و می فرمایند: عید ضیافت الله مقدمه ای برای عید لقاء الله است و این روز و ایامی مانند عید اضحی و مواقف حج، نماز جمعه و جماعات همه جنبه عبادی و سیاسی دارد.

وی یادآور شد: در این ماه مبارک با عمل به وظایف دینی سعی کردیم بنده خدا شویم و این مقام، بزرگترین منزلتی است که خداوند برای انسان منظور کرده است.

حسینی افزود: مقام بندگی خدا مقام آزادی و عزت است واکنون این ما هستیم و تصمیماتی که برای 11 ماه آینده می گیریم و بهترین توفیق آن است که در باقی سال نیز مقام بندگی خود را با حضور در مساجد، نمازهای جمعه و جماعات و عمل به وظایف دینی حفظ کنیم و به خود آگاهی برسیم و کسی که به خودآگاهی رسید به خدا رسیده است.

قفل زنجیر شیطان را دوباره باز نکنیم

وی ادامه داد: اگر کسی هویت معنوی و شخصیت دینی خود را گم کرد خدا را در زندگی گم خواهد کرد چون « مَن عَرَفَ نَفسَهُ فَقَد عَرَفَ رَبَّه ».

حسینی یادآور شد: از ماه مبارک رمضان درس تهذیب نفس و خودسازی آموختیم و هوای نفس سرکش را مهار کردیم و سر موفقیت معنوی ما در این ماه مبارک این بود که خدا ما را در امر معنویت جویی جاری کرد چون به فرموده رسول خدا (ص): خداوند در این ماه شیطان را در قل و زنجیر کرده بود و مبادا که ما برای خود بدخواهی کنیم و با کلید گناه قفل زنجیر شیطان را باز کنیم و او را آزاد کرده و بر فکر و اندیشه و عمل و اراده خود مسلط سازیم.

حسینی در خطبه دوم نماز اظهار داشت: سعی کنیم به فرموده رسول خدا (ص) نفس خود را میزان برای تعامل با دیگران قرار دهیم و آنچه را که برای خود نمی پسندیم برای دیگران نپسندیم و آنچه را برای خود خوش نداریم برای مردم هم نخواهیم.

معیارهای مسلمانی را مراعات کنیم

حسینی افزود: رسول خدا فرمود: "معیار مسلمانی امنیت روانی بخشیدن به جامعه است" یعنی مسلمان کسی است که جامعه از دست و زبانش در آرامش باشند.

وی یادآور شد: در تعاملات و روابط اجتماعی خدا را در نظر داشته باشیم و با رفتار منصفانه به فرمایش رسول خدا عمل کنیم.

خطیب عید فطر ادامه داد: حرمت اخلاقی دیگران را حفظ کنیم که نتیجه آن حفظ آبرو و عزت خود است.

حسینی بیان داشت: در زندگانی با افرادی نشست و معاشرت داشته باشید که از شما کاملتر و شایسته تر باشند.