به گزارش روابط عمومي فرمانداري حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در اين باره اظهار داشت: گر چه وقوع جنگ تحمیلی مشكلاتی را برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب ایجاد كرد، ولی جنگ نه تنها نتوانست مانعی باشد، بلكه عزم ملت و دولت را برای به پیش بردن اهداف عالیه انقلاب اسلامی بیش از پیش جزم كرد.

به گفته وی آنچه كه این دستاوردها برای اسلام وانقلاب مایه افتخار بوده وهست تقدیم 275 شهید والامقام ، بیش از 600جانباز وآزاده سرافراز ، اعزام بیش از 100هزار نیرو بسیجی به مناطق جنگی دردوران 8دفاع مقدس در دفاع از حریم اسلام وانقلاب وپر افتخار ترحضور تاریخی وپرخیربركت مقام معظم رهبری به ابركوه بهترین اسناد پر افتخار شهرمحروم ابركوه می باشد كه برای همیشه درتاریخ این شهر ثبت وضبط شد.

حسینی به خدمات انقلاب اسلامی اشاره كرد وافزود : ما قبل از انقلاب از لحاظ تسهیلات و امكانات رفاهی و زندگی زیر صفر بودیم، روستاهای ما و حتی بعضی شهرها از آب آشامیدنی مناسب برخوردار نبودند و همین ابركوه از داشتن بیمارستان دانشگاه ، جاده آسفالته ، راه ، برق ، آب درشهر وروستا ، مدرسه ، داشتن تلفن محروم بود .

وی ادامه داد: قبل از انقلاب 65درصد مردم بی سواد بودند وضعیت بهداشت و درمان زیر صفر بود . خانواده ها در ناداری و محرومیت به سر می بردند اما امروز با اینكه پیشرفت و توسعه را در سطح شهرستان از حیث امكانات رفاهی ، بهداشت و درمان ، اموزش و پرورش ، مراكز علمی و دانشگاهی ، خدمات عمران و توسعه و آبادانی و شهری ، آب و برق و تلفن ، گاز و راه و جاده در شهر و روستا برخورداری با این حال در مقایسه با پیشرفت شگفت آور كشور كه به بركت این انقلاب صورت گرفته باز هم هنوز غبار محرومیت برچهره شهرستان ابركوه نشسته و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم رشد و شكوفائی مناطق محروم مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است كه امروزهمه روستاهای ابركوه دارای آب ، برق ، جاده آسفالته ، مدرسه ، خانه های بهداشتی وگاز هستند.

امام جمعه ابركوه افزود: قبل از پیروزی انقلاب و حتی تا تاسال 73 هیچ واحد دانشگاهی در این شهرستان وجود نداشت و متقاضیان تحصیل در دوره تحصیلات عالی مجبور بودند تحصیلات خود را در دیگر شهرستانها ادامه دهند تا اینكه دانشگاه آزاد اسلامی اولین مركز آموزش عالی فعالیت خود را درآبان سال 1373 آغاز كرد و با گرفتن دانشجو فعالیت آموزشی خود راآغاز كرد . همچنین داشگاه پیام نور در سال 80 فعالیت خود را در این منطقه آغاز نمود وهمچنین آموز شكده فنی درسال 85و آموزشكده علمی كاربردی ونهایتا آموزشكده پیراپزشكی ابركوه درسال گذشته از خدمات دولت دهم مشغول فعالیت هستند كه نقش تاثیر گذاری در توسعه علمی این شهرستان داشته وخواهد داشت .

درشهرستان ابركوه 2باب حوزه علمیه برادران وخواهران با بیش از 200 نفر طلبه نیز در ابركوه مشغول تحصیل علوم دینی هستند .

وی یادآور شد: در حال حاضر كلیه جمعیت روستای این شهرستان دارای تلفن ثابت هستند و دسترسی به امكانات مخابراتی دارنددرحالی كه ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان ابركوه فقط دارای 240شماره مغناطیسی بود.

بخشدارمركزی ابركوه هم گفت : اقداماتی كه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها به انجام رسیده است سبب ارتقای سطح رفاه عموم روستانشینان شده است.

احمد آخوندی یكی از دستاوردهای انقلاب و خدمات دولت دهم دولت نهم ودهم در روستاهای شهرستان ابركوه به وضوح قابل مشاهده و ملموس است گاز رسانی است ودرحال حاضر كلیه روستاهای بخش مركزی ابركوه از این نعمت خدادادی بهره مند شد .

وی افزود: بطوری كه تا قبل از انقلاب، روستاها حتی از كمترین امكانات نیز برخوردار نبودند،وتنها سه الی4 روستای این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی برخورداربودند اما در حال حاضر تمام 20روستای بخش مركزی ابركوه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

وی ادامه داد: همچنین تمام این روستاها دارای برق و گازوامكانات مخابراتی واینترنت پرسرعت وخانه های بهداشتی هستند و از امكانات راه آسفالته مناسب نیز بهره‌مند هستند در حالی‌كه قبل از انقلاب هیچ یك از این امكانات به روستاها نیامده بود و بسیاری از مردم روستاها اصلا از وجود چنین امكاناتی بی‌اطلاع بودند.

بخشدار بهمن گفت: مردم پس از گذشت سه دهه از انقلاب به نظام جمهوری اسلامی وفادار و متعهد هستند و با این وحدت كلمه دشمن نتوانسته خواسته های خودمحقق كند ودشمن درتمام زمینه ها مایوس شده است واین بهترین دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است .

حجت محمدی افزود: مردمان این بخش دارای مردمانی پرتلاش وسخت كوش علاوه برمشاركت خوبی كه درعمران آبادانی دارند با داشتن 8هزارهكتار اراضی باغی و زراعی و 325حلقه چاه كشاورزی و11 رشته قنات سالیانه بیش از 70 هزار تن محصولات كشاورزی ودامی تولید می كنند .

وی افزود : باتوجه به اینكه از بخش شدن این منطقه چند سالی نمی گذرد و كمبودهای احساس می شود ولی خدمات انجام دربعداز پیروزی انقلاب قابل توجه است و قابل مقایسه باقبل از انقلاب نیست .

وی بابیان اینكه برق رسانی وآبرسانی به كلیه روستاهای این بخش انجام شده است گفت: تاسیس درمانگاه وخانه های بهداشت، دفاتر مخابراتی ، مراكز خدمات كشاورزی ، احداث راههای آسفالته روستائی وهمچنین اتمام گاز رسانی به شهر مهردشت و 10روستای این بخش از دیگر خدمات ودستاوردهای انقلاب است .

بخش بهمن در155كیلومتری جنوب غربی مركز استان واقع است ودارای 3هزار و200كیلومتر مربع وسعت و 14هزار نفر جمعیت و13روستا شصت شهید گرانقدرتقدیم به اسلام وانقلاب كرده است