به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، عصر چهارشنبه نشست محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه با خبرنگاران شهرستان به مناسبت روز خبرنگار در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه روز خبرنگار را به همه پاسداران حرمت قلم و حریم اطلاع‌رسانی تبریک گفت و اظهار کرد: خبرنگاران علمدار آگاهی به مردم هستند و رسالت بزرگ رساندن آگاهی و اطلاع رسانی به مردم را بر عهده دارند.

محمد کاظمی نسب افزود :مردم حقشان آگاهی از اخبار شهر ،حکومت و کشور است تا بهتر بتوانند در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند و از آنچه که پیرامون شان اتفاق می افتد اطلاع داشته باشند .

وی اضافه کرد: خبرنگاران دو رسالت مهم را برعهده دارند اول این که مردم را از وقایع و اتفاقاتی که پیرامون خودشان اتفاق می‌افتد با خبر کند و از حوزه های مختلف سیاسی ، فرهنگی ، عمرانی و ... شهرها و کشورهای مختلف اطلاع رسانی کنند .

کاظمی نسب رسالت دوم خبرنگاران را تبیین روابط بین پدیده های مختلف و اطلاع رسانی از فرصتها و نقاط قوت و ضعف توسعه شهر و کشور و دنیا بیان کرد و ادامه داد: شهروندان حقشان است که بدانند در حکومت و کشور چه اتفاقاتی می افتد و از اطلاعات توسعه کشور و شهر با خبر باشند تا بهتر بتوانند در زندگی روزمره خودشان تصمیم بگیرند و رویکرد آینده را بدانند و از نحوه پیشرفت ملت ها آگاه باشند که باعث توسعه کشور می‌شود .

فرماندار با اشاره به اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و دامداری مردم ابرکوه گفت :با توجه به برآورد  انجام شده ، درآمد حاصل از کشاورزی و دامداری در شهرستان ابرکوه بیش از هزار میلیارد تومان می باشد و بیش از هزار نفر در این حوزه اشتغال زایی شده و پنج هزار لیتر در ثانیه استحصال آب جهت کشاورزی داریم که با کسر ۳۰ درصد هزینه‌های مربوطه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سود حاصل کشاورزی می باشد.

وی در مقایسه حوزه صنعت با کشاورزی و دامداری اضافه کرد :کل آب مصرفی در حوزه صنعت حدود ۵۰ لیتر در ثانیه است که حدود هشت هزار نفر اشتغال زایی داشته و بیش از هزار میلیارد تومان درآمدزایی کرده است.

محمد کاظمی نسب با اشاره به هزینه فرصت از دست رفته در ۷ هزار هکتار زمینهای زراعی تصریح کرد: روی آوردن به کشت های گلخانه ای تا ۲۵ برابر درآمد را افزایش می‌دهد و پنج برابر مصرف آب را کاهش می دهد و عدم تغییر کشت ، سالیانه حدود ۷ هزار میلیارد تومان هزینه فرصت از دست رفته مردم ابرکوه می‌شود .

وی ادامه داد: ما در حوزه کشاورزی نیاز داریم که به تغییر کشت های نوین و جدید روی بیاوریم و کشت گلخانه‌ای در سال ۱۰۰ میلیون تومان در هزار مترمربع سود آوری دارد و در حال حاضر شهرستان ابرکوه گنجایش ۷۰ هزار سوله گلخانه ۱۰۰۰ متری را دارد که درآمد ۷ هزار میلیارد تومانی را به همراه خواهد داشت .

کاظمی نسب در ادامه اطلاعاتی نیز به طور خلاصه در حوزه مسائل توسعه شهرستان ابرکوه از جمله راه های مواصلاتی و جاده ها و حوزه های فرهنگی و اقتصادی و ... را ارائه نمود.

فرماندار ابرکوه در پایان از خبرنگاران و سختی هایی که با بضاعت شهرستان متحمل می شوند تقدیر و تشکر کرد و یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا و شهید خبرنگار علی اکبر کارگر را گرامی داشت .