به گزارش روابط عمومي فرمانداري خبرنگار مهر، خبرگزاری مهر در چهارم آبان سال جاری در گزارشی با عنوان "خانه فرهنگ دیجیتال ابرکوه راه اندازی نشد / هدر رفت سرمایه‌ها در بخش فرهنگی" به درج صحبت های انتقادآمیز مسئول کانون

سیدعلی اکبر عظیمی در این گزارش به بیان درد دل‌های خود در زمینه بلا استفاده ماندن امکانات ایجاد شده در خانه دیجیتال این مسجد پرداخت.

وی اظهار داشت: حدود 1.5 سال پیش برای راه اندازی خانه دیجیتال در ابرکوه بعد از بررسی‌های لازم، کانون فرهنگی مسجد امام حسین (ع) مناسب ترین گزینه در شهرستان معرفی شد.

خرید 20 میلیون تومان تجهیزات و خانه ای که راه اندازی نشد

این فعال فرهنگی افزود: این مسجد نیز سالن مناسب و 100 متری خود را به امید فراهم شدن یک مکان فرهنگی مناسب در شهرستان در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داد.

عظیمی ادامه داد: بعد از همکاری ما حدود 20 میلیون تومان تجهیزات از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این محل مستقر شد و ظاهرأ افتتاح شد ولی عملأ برای راه‌اندازی آن اقدامی نشد.

وی گفت: شخصی را که گزینه اداره ارشاد اسلامی ابرکوه بود برای راه اندازی این محل معرفی کردیم ولی فعالیت خانه دیجیتال ابرکوه به چند هفته محدود شد و بعد از آن تاکنون درب این محل قفل شده است.

عظیمی ادامه داد: در این مدت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نه تنها برای راه اندازی این محل اقدامی نکرده بلکه به ما هم اجازه فعالیت نمی دهند و در حالی که قبل از بحث راه اندازی خانه دیجیتال، در سالن فوق، فعالیت‌های مختلف

فرهنگی و ورزشی انجام می شد الان این امکان نیز از جوانان سلب شده و حتی حاضر نیستند محل را تخلیه و به خود ما بازگردانند.

سرمایه ملی 18 ماه خاک خورد

این فرهنگی بازنشسته گفت: مکاتبات متعدد ما نیز در این زمینه حلال مشکل نبوده است و سئوال این است که آیا شرط ادای وظیفه در سالی که وظیفه همگان حمایت از سرمایههای ملی است این است؟

وی ادامه داد: در این مسجد سالیانه حدود پنج میلیون تومان بابت کار فرهنگی هزینه می شود و این عزیزان با این کار خود، نه تنها کمکی به ما نکرده اند بلکه باعث هدررفت سرمایه های مردمی شده اند و متأسفیم که آقایان تنها به فکر ارائه آمار و ارقام هستند.

خبرنگار مهر در تاریخ 12 آبان ماه و در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش خود را در حضور فرماندار شهرستان در گفتگو با معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد پیگیری کرد و حسن

مفیدی از پیگیری این مشکل خبر داد و در پاسخ به پیگیری خبرنگار مهر که خواستار اعلام زمانی برای حل مشکل بود پایان همین ماه را به عنوان مهلتی برای حل این مشکل تعیین کرد که خبر آن با عنوان "مشکل خانه دیجیتال ابرکوه حل

می شود" منتشر شد.

با گذشت مهلتی که برای حل این مشکل تعیین شده بود، خبرنگار مهر در تاریخ 12 آذرماه موضوع را از سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه پیگیری کرد.

جواد عادل در این گفتگو که با عنوان "خانه فرهنگ دیجیتال ابرکوه فعالیت خود را از سر می گیرد" در خبرگزاری مهر منتشر شد، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده قرار بر این شد که این مرکز به زودی و با مدیریت جدید آغاز به کار کند.

جواد عادل افزود: مسئول مجتمع دیجیتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه قول داده است که ظرف همین هفته برای تحویل و تحول و معرفی فرد جدید برای مدیریت این مرکز، با حضور در

شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

فعالیت خانه فرهنگ دیجیتال ابرکوه پس از سه مهلت تعیین شده بلاخره راه اندازی شد

اما بالاخره پیگیری ها خبرگزاری مهر و همچنین تلاش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه نتیجه داد.

روز گذشته مسئول کانون فرهنگی مسجد امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این پیگیری ها به نتیجه رسیده و مشکلات خانه دیجیتال به پایان رسید.

سید علی اکبر عظیمی افزود: ظرف چند روز گذشته و بعد از حدود 18 ماه شاهد باز شدن قفل این محل، تحویل گرفتن این مکان و تجهیزات از مسئول تعیین شده بخش خصوصی قبلی خانه دیجیتال، از سوی اداره ارشاد اسلامی شهرستان بودیم.

وی ضمن تشکر از تلاشهای خبرگزاری مهر گفت: با قول مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه، به زودی با معرفی فردی واجد شرایط، تنها خانه فرهنگ دیجیتال ابرکوه کار خود را آغاز می کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده، محل و تجهیزات خانه فرهنگ دیجیتال ابرکوه تحویل این اداره شد و به زودی و با گزینش یکی از متقاضیانی که درخواست

خود را برای مدیریت این مرکز ارائه داده اند، فعالیت های خانه دیجیتال ابرکوه آغاز می شود.