به گزارش روابط عمومي فرمانداري ابركوه نابغه قرآنی محمد تقی خان از کشور پاکستان با حضور در جمع جهادگران جهاد کشاورزی ابرکوه به سوالات آنان پاسخ دادند.

 

وی که به همراه برادرش محمد نقی خان برای اجرای 2 برنامه در ایام دهه فجر به شهرستان ابرکوه دعوت شده بود در جمع جهادگران رمز موفقیت خود را تمسک به قرآن ذکر کرد.

شایان ذکر است برنامه های این نابغه قرآنی در ابرکوه و شهر مهر دشت با استقبال کم نظیری برگزار شد.

این حافظ قرآن کریم که از او بعنوان یکی از نوابغ جهان اسلام یاد می شود، اهل شهر لاهور پاکستان است . محمد تقی خان ، حافظ و قاری قرآن کریم با استفاده از روشهای مختلف از جمله زبان اشاره قادر به تشخیص آیات مورد درخواست افراد برای قرائت است ، وی در سن 10 سالگی کار حفظ قرآن را آغاز و در 11 سالگی به اتمام رسانده است . این حافظ و قاری قران کریم قادر به ترجمه و قرائت آیات نورانی قرآن به زبانهای فارسی ، انگلیسی ،عربی و اردو است و تاکنون در مسابقات مختلف حفظ و قرائت قرآن کریم در سطح کشورهای اسلامی شرکت و موفق به کسب عنوانهای برتر مسابقات شده است.

 

محمدتقی خان به گفته خودش در کمتر از 9 ماه موفق به حفظ کل قرآن کریم با ابداع روش‌های متنوع و جذاب قرائت شده است. این نابغه قرآنی احترام به پدر و مادر را از جمله عوامل موفقیت خود در این زمینه عنوان و تصریح کرد: خداوند فضل خویش را شامل حالم کرد و مسیر قرآنی را که دعای همیشگی والدینم بود، در قلبم جای داد.

گفتنی است: وی سؤالات قرآنی را با استفاده از روش‌های نوینی که خود ابداع کرده پاسخ داده و روش بازگشت 300 و 400 صفحه‌ای به صفحات گذشته، قرائت آیات ابتدایی آن صفحات، حفظ به روش تسلسل آیات ، تلاوت آیات تنها با اشاره چشم و حرکت چهره و همچنین پاسخ به سوال حاضران و بیان سوره قرآن با شنیدن نام فرد سوال کننده و کلمه مورد نظر وی از جمله این روش هاست که حیرت حاضران در جلسات قرائتش را برمی انگیزد.