به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه بررسی مسائل و مشکلات سیلاب غرب ابرکوه و بند رحیم آباد به ریاست محمد حسین امامی سرپرست فرمانداری ابرکوه و با حضور عباس مهری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولین و کارشناسان مربوطه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد.

سرپرست فرمانداری ابرکوه با اشاره به تغییر الگوی بارش و احتمال بارش های سیل آسا در اسفند و فروردین ماه گفت: نقاط پرخطر و حادثه خیز در بارندگی های شدید و پیشگیری از بروز خسارات احتمالی به زیر ساخت های شهری و روستایی شناسایی و اقدامات لازم برای رفع خطر انجام شود.

امامی افزود: شهرداری ها و بخشداری ها نقاط حادثه خیز محدوده های تحت مدیریت خود را با اعلام مختصاب جغرافیایی به اداره امور آب شهرستان اعلام نمایند.

وی با اشاره به بازگشایی مسیل ها که نقش مهمی در کنترل سیلاب و پیشگیری از حوادث احتمالی دارد بیان کرد: با توجه به شرایط اضطراری، آزاد سازی و رفع تصرف و تجاوز به بستر و حریم مسیل های اصلی و پرخطر در روستای فیروز آباد و شهر مهردشت تا پایان بهمن ماه انجام شود.

امامی ادامه داد: نشتی بند رحیم اباد و تخریب دستک ها و آب بردگی ضلع جنوبی رودخانه گاشار در سالهای گذشته با جدیت پیگیری شود.

سرپرست فرمانداری افزود: شهرداری ابرکوه نسبت به احداث پل گذر جریان سیلاب در بلوار ابوریحان و در محل تعیین شده اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: بمنظور ایجاد انسجام و جلوگیری از موازی کاری، مقتضی است اتخاذ تمام تصمیمات و اجرای پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت مرتبط با سیلاب غرب ابرکوه توسط ادارات ذیربط با هماهنگی با یکدیگر صورت پذیرد.