به مناسبت هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری صبح امروز به مناسبت هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی، فرماندار و اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام و المسلمین "حسینی" امام جمعه ابرکوه دیدار کردند.

اسماعیل برزگرزاده فرماندار در این دیدار اظهار داشت: ضرورت فرهنگ‌سازی در امر مصرف بهینه به ویژه در مصرف آب یکی از عمده‌ترین مسائلی است که باید در امر کاهش اثرات بلایای طبیعی در نظر گرفته شود.
وی افزود: اگر مردم کشورهایی مانند چین با چنین جمعیتی مصرف بالایی مثل کشور ما داشتند، قادر به زندگی نبودند و حتی در کشورهایی مانند کشورهای حوزه خلیج‌فارس و عربستان، آب شرب و آب مصرفی به صورت مجزا عرضه می‌شود و اسراف و تبذیر صورت نمی‌گیرد.
برزگرزاده تأکید کرد: بر اساس ضرورت‌ها باید برای مصرف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیحی اعمال شود.
امام جمعه ابرکوه نیز در این دیدار افزود: بسیاری از بلایای طبیعی معلول بی‌مبالاتی‌های دینی و گناهانی است که پیامد سوزنده آن دامن‌گیر همگان می‌شود وگرنه مثلا خداوند به مقتضای ابوبیت، باران نعمت خویش را نازل می‌کند اما در منطقه‌ای به واسطه کثرت معصیت سهم باران از آنان گرفته و تبدیل به خشکسالی می‌شود و این سهم به منطقه‌ای دیگر که اهل فساد و معصیت هستند به صورت مضاعف تعلق می‌گیرد و تبدیل به سیلی ویران‌گر و خسارت‌بار می‌شود و یا به شکل زلزله و سونامی جلوه می‌کند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی بیان کرد: نعمت خدا همچون سفره‌های آب زیر زمینی بهره همگان است اما در مقام عمل مثلا در این شهرستان با حفر 620 حلقه چاه، تعداد 3هزار نفر از سهم آب 50 هزار نفر بهره‌برداری می‌کنند.
وی یادآور شد: در این امر نیز مانند اصل توزیع ثروت، پیدایش شکاف اجتماعی فقر و غنا معلول حاکمیت سیستم اقتصادی غیراسلامی تاکنون بوده که با تدبیر کارشناسان اقتصادی فارغ‌التحصیل از غرب که ذهنشان با اقتصاد سرمایه‌داری بسته شده، صورت گرفته و اقتصاد اسلامی نقشی کلیدی نداشته است.
مدیریت آبفای شهرستان ابرکوه نیز در این دیدار مهم‌ترین مشکل طبیعی را کاهش نزولات آسمانی و فروکش کردن سفره آب‌های زیرزمینی و پیامدهای خشکسالی بیان کرد.