به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی فرماندار ، محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن و دیگر اعضاء کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .

فرماندار ابرکوه با بیان افزایش تقاضا برای خرید گوشت منجمد و تازه گوسفندی تنظیم بازار در ابرکوه گفت :  اعضاء کارگروه جهت کاستن از نارضایتی های به وجود آمده در مورد تشکیل صف های طولانی دریافت گوشت و مرغ و به منظور حفظ کرامت انسانی ، برنامه ریزی مناسب داشته باشند .

محمد کاظمی نسب افزود : به پیگیری های به عمل آمده سهمیه گوشت شهرستان نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته است که باید نظارت بیشتری جهت توزیع مناسب به عمل آید .

وی هدف از توزیع گوشت و مرغ را فقط به منظور تنظیم بازار بیان کرد و اظهار داشت : قانوناً نمی توان مانع کسی جهت دریافت این سهمیه شد و هیچگونه ایرادی نیز در این مورد وجود ندارد و قصد داریم با توجه به محرومیت شهرستان و جهش قیمتها و متقاضیان زیاد ، مکانیزمی را جهت توزیع بیشتر گوشت تعریف نمائیم .

وی با اشاره به دومین بازدید و گشت های ستاد تنظیم بازار که با حضور فرماندار ، دادستان و رسانه ها صورت گرفت خاطرنشان کرد : نظارت به هر میزان که باشد ، بازخوردهایی را به همراه دارد که با ورود دولت در بخشی از آن و ورود قوه قضائیه در بخش دیگر ، در متعادل  کردن قیمتها موثر می باشد .

کاظمی نسب استقبال مردم را در مورد گشتهای تنظیم بازار بسیار خوب مطرح کرد و ادامه داد : اخطارهای لازم در این بازدیدها داده شده و بررسی های لازم نیز انجام شده است و صنف خاصی نیز مد نظر نیست بلکه هدف در درجه اول سود عمومی مردم است و امیدواریم در شب عیدی بازار آرامی داشته باشیم .

فرماندار ابرکوه بحث بهداشت و سلامت مردم را بسیار با اهمیت دانست و گفت : گروه تنظیم بازار بازدید و نظارت لازم را داشته باشند که سلامت و بهداشت مردم تهدید نشود و مصلحت و منفعت مردم در نظر گرفته شود و هرجا که تخلفی صورت می گیرد به صورت رسمی و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار کنترل شود .

در این جلسه جهت جلوگیری از به وجود آمدن صفهای طولانی مقرر شد توزیع گوشت با ارائه کارت ملی و شناسنامه صورت گیرد و زمان پخش نیز توسط عاملان توزیع متفاوت باشد .

همچنین توزیع لاستیک از تاریخ 97/12/25 تا 98/1/15  بین مسافران عبوری از شهرستان که به لاستیک نیاز پیدا می کنند ، با ارائه کپی کارت ملی و کارت ماشین انجام خواهد شد .

رییس اداره صنعت معدن و تجارت نیز گفت : تا امروز مقدار 4800 کیلوگرم گوشت در شهر ابرکوه و 1300 کیلوگرم نیز در بخش بهمن توزیع شده است و همچنین 500 کیلو گوشت منجمد و 4350 کیلوگرم مرغ منجمد و مرغ تازه 2350 کیلو گرم در ابرکوه و 600 کیلو گرم در مهردشت توسط 4 عامل توزیع در شهرستان توزیع شده است .