به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، سیدمحمد طباطبایی معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان ، محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن و دیگر مسئولین و نمایندگان کشاورزان سی امین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و پانزدهیمن جلسه شورای هماهنگی دشت پایلوت ، در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .
فرماندار ابرکوه در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، از اقدامات اعضاء مدیریت بحران و شوراها و دهیاران در بارندگی های اخیر تشکر کرد و گفت : قوانین و دستورالعمل ها باید به طور دقیق اجرا شود و هیچ قانونی بی دلیل نیست و لازم الجرا است .
محمد کاظمی نسب افزود : دهیاریها و شوراهای اسلامی با پیگیری مستمر نسبت به حفظ و مراقبت از بندها اقدام نمایند .
وی خاطرنشان کرد : جهاد تغییر الگوی کشت محصولات پرآبخواه به کم آبخواه که با جدیت در شهرستان در حال انجام است ، جهت برون رفت از بحران کم آبی بسیار موثر است و لازمه جهش بیشتری دارد .
فرماندار ابرکوه در ادامه از راه اندازی دو واحد سیلیکو منگنز و کاربری آب و صنایع آلومنیوم در شهرستان  در سال رونق تولید خبر داد و گفت : با توجه به صرفه اقتصادی این صنایع ، به اقتصاد شهرستان ، اشتغال و کسب درآمد کمک خواهد کرد .
معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای استان نیز گفت : اقدام بسیار خوبی در زمینه خاموشی چاههای کشاورزی در شهرستان ابرکوه صورت گرفت و به ذخیره آب سفره های زیرزمینی کمک زیادی نمود.
سید محمد طباطبایی افزود : حدود 6 میلیون مترمکعب آب از 12 میلیون متر مکعب گنجایش بندهای تغذیه کنترل شد و تاثیر بسیار خوبی در کنترل سیلاب توسط بندهای تغذیه داشته است .
وی اظهار داشت : بستر رودخانه های متعلق به دولت است و حریم آن هم باید رعایت شود و با متعرضین بندها بر اساس ماده 45 قانون باید برخورد شود .
طباطبایی خاطرنشان کرد : مطالعه بر روی رودخانه ها و ساماندهی و مدیریت بر عدم تعرض و ریختن نخاله های ساختمانی در بستر رودخانه ها با نظارت آب منطقه ای و کمک شوراها و دهیاریها باید انجام شود .
رئیس آب منطقه ای شهرستان نیز گزارشی از وضعیت بارندگی های اخیر و سیلابهایی که در شهرستان به وجود آمد ارائه نمود و از اقدامات شاخص از جمله تشکیل کارگروه ملی و استانی و اجرای خاموشی چاههای کشاورزی و ... مطالبی را بیان کرد و وضعیت بندهای شهرستان و اهداف مورد نیاز این بندها را برشمرد .