به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه با محمد کاظمی نسب فرماندار، رنجبر دادستان و جمعی از مسئولین به‌منظور بررسی راهکارهای مقابله با شیوع کرونا در محل دفتر شورای اسلامی شهر برگزار شد.

در این نشست اعضای شورای شهر ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر درمان و همچنین رئیس جدید بیمارستان، از پیگیری‌های انجام‌شده توسط اخوان فلاح زاده در جهت تأمین دستگاه اکسیژن ساز و از هيئت فاطميون در خصوص خريد كپسول اكسيژن قدردانی کردند.

اعضای شورا ضمن انتقاد به کاهش محدودیت‌ها در برگزاری مراسمات مختلف و همچنین بازگشایی مدارس که موجب شیوع بی رویه کرونا و داغدار شدن بسیاری از خانواده‌ها شده است، اعمال محدودیت‌های جدید را از رئیس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان خواستار شدند.

شورائیان همچنین خواستار رسیدگی به مشکلات کسبه و اصناف در شرایط اعمال محدودیت‌های کرونایی شده و از عملکرد بانک‌ها که تجمعات مردمی را به داخل معابر و خیابان‌ها کشانده‌اند، به شدت انتقاد کردند.

اعضای شورا به تجمعات خانوادگی در باغ‌ها اشاره کرده و پیشنهاد استفاده از نیروهای بسیجی و راه‌اندازی گشت‌های محله محور را ارائه کردند.

هدایت خیرین به سمت بیمارستان و تهیه داروی بیماران کرونایی، اختصاص منزل مسکونی به پزشکان، راه‌اندازی مرکز سلامت جهت مراجعه بیماران غیر کرونایی، از دیگر مطالبات نمایندگان مردم در این نشست بود.

فرماندار ابرکوه نیز اعمال هر گونه محدودیت و ممنوعیت را منوط به تأیید ستاد استانی و یا ملی مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود: در بحث تعطیلی اصناف بر اساس مصوبات ستاد ملی برخی گروه‌های شغلی محدود شده و صنایع نیز به طور کامل رصد می‌شوند که در صورت مشاهده موارد مشکوک تعطیل خواهند شد.

سپس میثم رنجبر دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه به ضمانت اجرای مصوبات ستاد کرونا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هر گونه تجمع، تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب و با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.

در ادامه دکتر عبدالحسین اکرمی به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در ابرکوه اشاره کرد و گفت: اپیدمی کرونا یک بحران و جنگ است که نیاز به تصمیمات خاص دارد که هر روز ممکن است تغییر کند. در شرایط اقتصادی وخیم فعلی تنها همگرایی و مشارکت همگانی مردم و دستگاه‌های مختلف است که می‌تواند به کاهش اثرات منفی و مخرب این بحران کمک کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: در بین مردم باید ابتدا آگاهی و سپس باور و در نهایت عمل به پروتکل‌های بهداشتی نهادینه و در سبک زندگی مردم تغییر ایجاد شود تا بتوانیم در میدان جنگ با کرونا، بازنده نباشیم.

مصوبات جلسه:

عدم ارسال پیامک و انتشار آگهی جهت برگزاری مراسم خاک‌سپاری و ترحیم که از سوی دادستانی پیگرد قانونی خواهد داشت

ايجاد كميته نظارت، با همكاري بسيج مقاومت و بسيج محلات جهت شناسايي تجمعات خانوادگي و برگزاري هرگونه مراسم به صورت جمعي در باغات و منازل

ايجاد مركز سلامت جهت درمان سراپايي و تزريقات در محل درمانگاه تأمین اجتماعي توسط مركز بهداشت

مسدود شدن راه‌های ورودي به شهر (ابتداي بلوار امام خميني (ره) از سمت ميدان وليعصر (عج) و خيابان شهيد صدوقي از سمت ميدان بسيج) پس از تصويب در شوراي ترافيك

نظارت و سركشي در نانوایی‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، بانک‌ها، دفاتر خدماتي، داروخانه‌ها، ادارات و اصناف

پيگيري تعطيلي بانک‌ها جهت قرنطينه شهري پس از مصوبه ستاد استانی و ملي مقابله با كرونا

مکاتبه ستاد مقابله با کرونا با اداره امور مالياتي در خصوص تعامل و همکاری با اصناف متضرر به واسطه شیوع کرونا و همچنین چاره‌اندیشی و برگزاری جلسه با موجران جهت تخفیف و یا کاهش اجاره مستأجران

عدم برگزاري مراسمات و تجمع در آرامستان

پیگیری رفع محدودیت‌های صنف عطاری و میوه‌فروشی

پيگيري دستگاه قضايي و شوراي تأمین در خصوص برگزاري مراسمات اخير و پاسخگويي مسئولین مربوطه كه منجر به شيوع تصاعدي ويروس منحوس كرونا در شهرستان شده است

پيگيري بيمارستان تفت به‌عنوان بيمارستان معين و همكاري با بيمارستان خانم الانبياء در اعزام بیماران

هدایت حمایت‌های خيرين به سمت بیمارستان و بیماران کرونایی

ايجاد بيمارستان صحرايي با توجه به گسترش بيماري منحوس كرونا

استفاده از تالارها جهت نقاهتگاه بيماران كرونايي