به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛جلسه برسی خسارات ناشی از بارندگی اخیر در شهرستان با حضور علیرضا قربانیان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه، بخشدار بهمن، معاون امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولین مربوطه در محل بخشداری بهمن برگزار شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به لزوم تدبیر لازم جهت جلوگیری از خسارت های بارندگی گفت :  لازم است اقدامات و پیگیری لازم در شهرستان ابرکوه جهت تهیه مطالعات جامع نقاط شهری ابرکوه و مهردشت با اولویت بندی انجام شود .

علیرضا قربانیان آمادگی بنیاد مسکن را برای جبران خسارت بارندگی اعلام نمود و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد برای ساخت مسکن در شهرها ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه ۱۵ ساله با کارمزد ۲ درصد و برای روستاها نیز ۴۰۰ میلیون ریال در نظر دارد وتاسقف ۱۲۰ میلیون ریال در شهرها ودر روستا ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، برای هر مسکن تاسقف  ۱۵۰ میلیون ریال وام  تعمیرات در شهر و روستا با بازپرداخت ۷ ساله و 50 میلیون ریال کمک بلاعوض تعمیراتی پرداخت می نماید.

قربانیان ادامه داد: تمهیدات اداری لازم برای تسریع در پرداخت خسارت به حادثه دیدگان سیل تدارک دیده شده ودهیاریها وشوراهاي اسلامي روستاهاي خسارت ديده ازسیل، جهت تشكيل وتكميل پرونده افراد خسارت ديده ومعرفي به بنيادمسكن انقلاب اسلامي شهرستان محل سكونت جهت اقدامات بعدي بمنظور دريافت تسهيلات اقدام نمايند.

 فرماندار ابرکوه هم در ابتدای جلسه گزارشی از مناطق آسیب دیده از سیل ۲ روز پیش اظهار داشت: با توجه به بارش شدید باران و بالا آمدن سطح آب معابر و خیابان‌ها، شاهد وقوع سیلاب در سطح شهرستان و برخی روستاهای بخش های مرکزی و بهمن بودیم .

محمد کاظمی نسب افزود: میزان آب ورودی به شهر ابرکوه با اقدامات لازم کنترل شد و حجم آب در گودال ها حدود ۶۰۰ هزار هکتار برآورد شده که اگر سرازیر می شد فاجعه بود .

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ابرکوه گنجایش چنین آبی امکان پذیر نیست ادامه داد:  اجرای مطالعه جامع و کامل شهر ابرکوه و مهردشت لازم الاجرا است .

کاظمی نسب افزود: حدود ۱۳ منزل مسکونی در روستاهای بخش مرکزی آبگرفتگی و ورود آب به منازل داشتیم و در روستای فیروز آباد منازل مسکونی قلعه باستانی این روستا به طور کامل تخریب شد .