به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ آئین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه با حضور سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد، محمد حسین امامی فرماندار و حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه در آیین تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی شهرستان ابرکوه گفت: راه‌های مواصلاتی ابرکوه یکی از محورهای مهم کشور است که در حال حاضر ورودی آن از سمت استان فارس در کنترل شهرستان نبوده و در این زمینه یکی از مهم‌ترین مطالبات، احداث و راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی فراغه است.

محمدحسین امامی با تأکید بر اینکه احداث ایستگاه مذکور دارای مصوبه شورای امنیت کشور نیز هست، خاطرنشان کرد: ابرکوه در جوار استانی است که در بحث جرائم به خصوص جرم سرقت، آسیب‌پذیر بوده و این ایستگاه می‌تواند نقش مهمی در امنیت شهرستان و استان ایفا کند.

امامی تأکید کرد: اگر این گلوگاه استان نیز تحت کنترل قرار گیرد، قطعاً در حوزه سرقت‌ها و جرائم امنیتی به خصوص قاچاق سلاح نقش مؤثری دار و کاهش چشمگیر جرائم را در پی خواهد داشت.

مقام عالی دولت در ابرکوه همچنین بر کمبود نیروی انسانی در حوزه نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: ابرکوه جزء شهرستان‌هایی است که از لحاظ کمیت نفرات ضعیف‌ترین کادر را داشته و نیروهای فعلی فشار و سختی زیادی را در جهت برقراری نظم و امنیت متحمل می‌شوند. ضمن اینکه در آستانه برگزاری انتخابات نیاز است که نسبت به تعداد نیرو و تجهیزات این مجموعه تجدیدنظر شود.

در ادامه حجت‌الاسلام حسینی امام‌جمعه ابرکوه نیز با تأکید بر ضروری بودن مطالبه فوق، اذعان کرد:  مهم‌ترین نکته‌ای که بیش از 10 سال است مرتب تکرار می‌شود، مصوبه قطعی استان بوده و اگر عملاً جدی گرفته می‌شد، شاهد اجرایی شدن آن بودیم، راه‌اندازی ایستگاه ایست و بازرسی فراغه است که امنیت بخش استان از ناحیه جنوبی خواهد بود.

امام‌جمعه ابرکوه یادآور شد: در حال حاضر همه مجرمین هر محموله‌ای که بخواهند به راحتی وارد استان می‌کنند و هیچ مانعی مقابل آنان نیست؛ زیرا در شهرستان نسبت به خروجی کنترل وجود داشته ولی نسبت به ورودی هیچ‌گونه کنترلی نیست.

لازم به ذکر است در این آیین از تلاش های سرهنگ سعید زینلی فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان ابرکوه تقدیر و سرهنگ محمد حسن حسینی به عنوان فرمانده جدید این مجموعه معرفی شد.