به گزارش روابط عمومي فرمانداري ،همزمان با دهه دوم فاطمیه و در آستانه فرارسیدن ایام فراغت دانش آموزان، با هدف انس هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه با فرهنگ نورانی کلام وحی و ترغیب و گرایش این نسل نسبت به فراگیری آموزه های قرآنی و معارف مذهبی، به همت بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه، بیست برنامه مختلف قرآنی با عنوان در محضر نورانی قرآن و عترت و با حضور علی امینی حافظ کل قرآن کریم، مترجم، مبلغ و مفسر قرآن و همچنین خردسالترین نابغه قرآنی کشور در ابرکوه برگزار گردید.

علی امینی ۱۰ ساله در جمع دانش‌آموزان دختر دبیرستان‌های ابرکوه در کانون شهید رجایی با تفسیر یکی از سوره های قرآن کریم اظهار داشت: برخی از مردم در ابتدای زندگی به این اصل که باید خدا را به عنوان خالق قدرت مدنظر داشت باور دارند، اما در ادامه و آن زمان که به مکنت رسیدند خدا را فراموش می‌کنند که این هشدار است و باید به آن توجه کرد.

این نابغه منحصر بفرد قرآنی با تفسیر سوره قریش و با بیان اینکه باید همیشه خالق را در نظر داشت، بیان کرد: طایفه قریش در فعالیت‌های روزمره و در رفت و آمدهای خود به دیگر بلاد به خانه کعبه به عنوان پشتوانه نگاه و با آن قدرت‌نمایی می‌کردند در حالی که از خدای کعبه غافل بودند.

علی امینی عنوان کرد: اگر به قدرتی می‌رسیم در هر حال باید خدا را به یاد داشته باشیم که به آنچه که از نظر ما قدرت محسوب می‌شود موجودیت داده است، زیرا خداوند می‌تواند نعمت، ثروت و قدرت را به شر تبدیل کند.

گفتنی است علی امینی با حضور در مدارس بشارت، ده عرب، شهید محمود فلاح زاده، شهید جهانی، فرزانگان، کلیه مدارس راهنمایی و دبیرستان های دخترانه و پسرانه در کانون شهید رجایی، مساجد مصلی در جمع نمازگزاران جمعه و صاحب الزمان (عج)، تکایای دربقلعه، نبادان، مهردشت، نصرت آباد و مریم آباد و همچنین زندان باز تلاش به اجرای برنامه پرداخت که با استقبال بیش از بیست و پنج هزار نفر از اقشار مختلف جامعه روبرو گردید.

لازم به توضیح است بر اساس درخواست های انجام شده از سایر نقاط استان، توسط بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه، زمینه حضور این نابغه قرآنی در دبیرستان های نمونه دولتی یزد، راهنمایی استعدادهای درخشان یزد، دانشکده علوم قرآنی میبد و دبستان های یاسین و امین اردکان بوجود آمد.

همچنین علی امینی 10 ساله به عنوان استادیار دوره تربیت مربی در کلاس های این دوره که به مدت یک هفته در بزرگترین مجتمع قرآنی کشور تشکیل گردید شرکت نمود.

رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه در حاشیه این مراسمات از مساعدت صمیمانه رئیس اداره آموزش و پرورش ابرکوه، رئیس زندان باز تلاش فراغه، ائمه جماعات مساجد و هیات امنای اماکن مذهبی تشکر و قدردانی نمود.