به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه امام‌جمعه و فرماندار ابرکوه به همراه شهردار واعضای شورای شهر با حضور در دفتر خبرنگار 15دی و ایرنا از خدمات اطلاع‌رسانی این فعالان رسانه‌ای استان وشهرستان تقدیر کردند.

در این آیین که شهردار ، رئیس و اعضای شورای شهر ابرکوه حضور داشتند ، امام‌جمعه ابرکوه گفت: ۲ هفته‌ نامه ۱۵دی ابرکوه پیشانی وجاهت فرهنگی ، میراثی و تبلیغی این شهرستان است تاکنون چنین بوده است.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با گرامی داشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه افزود: نشریه و پایگاه اطلاع‌رسانی ۱۵دی ابرکوه تلاش خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی شهرستان داشته است. وی اظهار کرد: رسانه ملی ایرنا یکی از منابع رسمی و با جایگاه و با وجاهت خبری کشور است .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: خبر و گزارشی که از شهرستان برای ایرنا ارسال می‌شود ، در سریعترین ممکن در این خبرگزاری انعکاس پیدا می کند.
حسینی بابیان اینکه خبرنگار ایرنا در شهرستان ابرکوه می‌تواند پیشانی شهرستان در کشور باشد ، اضافه کرد: ایرنا باید معرف چهره عملی ، مشهود این شهرستان در کشور باشد.
وی بیان کرد: به ایرنا نگرش مثبت داریم بایستی مسئولان با همسوئی توی همه زمینه‌ها همکاری داشته باشند .
امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به فعالیت دیگر خبرگزاری‌ها در انعکاس اخبار تصریح کرد:خبرگزاری ایرنا بسیار اخبار را به صورت خاص پیگیر می‌کند و به مسئولان اجرایی کشور ارتباط می‌دهد.
رئیس شورای فرهنگی ابرکوه با تأکید با اینکه میزگرد ایرنا ، انعکاس‌دهنده مشکلات شهرستانی به مسئولان استانی و کشوری است افزود: میزگرد ایرنا جایگاه اثرگذاری در کشوردارد.
حسینی با اشاره به ثمرات راه اندازی میزگرد ایرنا که به همت خبرگزاری یزد انجام شده است، خواستار همکاری مجدانه فرماندار وکلیه مسئولان باخبرنگار در این خصوص شد .
وی گفت: همکاری با خبرنگار ایرنا در تشکیل میزگرد شهرستان موجب حل بعضی از معضلات شهرستان خواهد بود.
فرماندار ابرکوه هم گفت: پایگاه خبری و ۲ هفته‌نامه ۱۵دی ابرکوه علاوه بر ماندگاری سفر مقام معظم رهبری تلاش وافری برای رشد و توسعه شهرستان ابرکوه و اطلاع‌رسانی خوبی در حوزه‌های مختلف اجرایی این شهرستان انجام داده است.
محمدکاظمی نسب اظهار کرد: رسانه برای رشد و توسعه شهرستان به‌ ویژه برای رشد صنعت سبز گردشگری نقش تأثیرگذاری دارد.
وی با اشاره به افزون بر ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شهرستان ابرکوه افزود: همه ارکان اذعان دارند مزیت شهرستان ابرکوه با عنایت به حوزه فرهنگی ، گردشگری است و آثار تاریخی و طبیعی گران بهایی که دارد لازم است برای شناساندن آن بیشتر تلاش کرد.
فرماندار ابرکوه ادامه داد: برای توسعه جذب و رشد صنعت گردشگری تنها رسانه است که می‌تواند رسالت را به خوبی انجام دهد.
کاظمی نسب خاطرنشان کرد: فضای مجازی ، رسانه چاپی و خبرگزاری‌ها برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارند.
وی بیان کرد: باید بیشتر در حوزه شناساندن و معرفی و توسعه شهرستان از ظرفیت‌های نشریه چاپی و پایگاه خبری ۱۵دی ابرکوه استفاده شود.
فرماندار ابرکوه همچنین به اشاره به اهمیت رسانه ایرنا که خبرگزاری رسمی و دولتی کشور است ، گفت: دولت در شرایط بسیار سخت اقتصادی قرار دارد و جوری رقم زدند که در دولت کار کردن سخت است .
وی تصریح کرد: اما کارهای بسیار بزرگی در عرصه بین‌المللی و داخلی انجام ‌شده است و حرف‌های بسیاری داریم کشور دارد که انعکاس آن‌ها وظیفه رسانه‌ها است.
کاظمی نسب افزود : خبرگزاری ایرنا در خط مقدم این رسالت بزرگ است و رسالت خبری خوبی در سطوح بین‌المللی و کشور انجام داده است.
فرماندار ابرکوه تصریح کرد: دولت خدمات و تلاش‌های خوبی که در توسعه سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اجرایی انجام می‌دهد و خبرگزاری ایرنا بسیار خوب اطلاع‌ رسانی می‌کند و ایرنا از تمام ظرفیت‌ها اطلاع‌ رسانی برای انعکاس خدمات دولت استفاده می‌کند.
کاظمی نسب با قدردانی از خبرنگار ایرنا در ابرکوه تأکید کرد: تلاش و زحمات خبرنگار ایرنا در این شهرستان ، تلاش تأثیر گذاری دارد و به همین جهت انعکاس و مشکلات این شهرستان در رسانه ایرنا راه را برای مسئولان هموار می‌کند.
فرماندار ابرکوه بیان کرد: خبرگزاری ایرنا برای شناساندن چهره تاریخی و طبیعی این شهرستان به مردم ایرنا تلاش داشته است اما این تلاش‌ها مضاعف‌تر شود.
شهردار ابرکوه هم در این دیدار بابیان اینکه کار فرهنگی بخصوص کار خبری کردن یک نوع ایثار و فدکاری است گفت: کار فرهنگی که در حوزه رسانه ، کار خبری است و تمام افراد این عرصه از خود گذشته هستند.
سید علیرضا رسولی تصریح کرد: کار خبری کردن ، حقوق مالی را نمی‌شناسد و این کار عشق و علاقه و روحیه ایثارگری می‌خواهد که بیش از سه دهه در فعالیت کارگر خبرنگار ایرنا به‌وضوح می‌بینیم .
وی ادامه داد: کار با ارزش ۲ هفته ‌نامه و سایت ۱۵دی ابرکوه برای ماندگاری سفر مقام معظم رهبری کاری باارزش نه در شهرستان بلکه در استان یزد است .
رئیس شورای شهر ابرکوه هم آیین باگرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه گفت: این مایه مباهات برای مردمان این شهرستان است.
محمدجواد معماریان افزود: بابیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند شهر ابرکوه اگر قدیمی است اما فکر مردم فکر نو و جوان است اظهار کرد: باید با افکاری نو برای رشد و تو سعه شهرستان تلاش کنیم.
وی با تجلیل از شهید علی‌اکبر کارگر ، شهید رسانه ابرکوه افزود: سایت و نشریه ۱۵دی ابرکوه هم برای ماندگاری سفر مقام معظم رهبری ، تلاش خوبی در عرصه اطلاع ‌رسانی داشته است.
این آئین با اهداء لوح سپاس از تلاشهای خبرنگار ۱۵دی و ایرنا درابرکوه در عرصه اطلاع رسانی تجلیل کردند.