به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با حضور غلامرضا حیدری معاون فرماندار ، محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن و دیگر اعضاء کارگروه در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .

معاون فرماندار مدیریت پسماند را به عنوان یکی از مهمترین نیازها و دغدغه های شهرستان مطرح نمود و گفت : افزایش روز افزون و سیر صعودی پسماندها و افزایش سگهای ولگرد ، کانون بیماریها و ناقل بیماریها خواهد بود .

غلامرضا حیدری افزود : تصویب و ابلاغ طرح جامع مدیریت پسماند و ارائه راهکارهای کارساز و اجرایی و سر و سامان دادن به پسماندها و تقسیم کار را در آستانه نوروز ضروری دانست .

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه ابرکوه شهر نمونه گردشگری است ، نظارت و دقت بیشتری را باید در نظارت و مدیریت بر عرضه مواد غذایی و فروشگاهها و کارخانجات و کشتارگاه مد نظر داشت .

شهردار ابرکوه نیز خواستار تسریع در تصویب طرح جامع مدیریت پسماند و ابلاغ از طرف استانداری شد و گفت : در حال حاضر الگوی لازم جهت ساماندهي و انتقال زباله هاي شهري و نخاله هاي ساختماني (در مسیل ها و رودخانه ها) وجود ندارد و با تصویب و ابلاغ طرح جامع به مدیریت پسماند کمک زیادی خواهد شد .

رسولی در ادامه افزود : شهرداری مساعدت لازم را در جمع آوری سگها و حیوانات ناقل بیماری و ارائه خدمات در مورد جلوگیری از خطرات قنوات شهرکهای ولایت و مهر خواهد داشت .

توجه به کانون های بیماری و تهیه لیست آن و ارسال به ادارات ، توجه به مدیریت صحیح پسماند روستاها و زباله خانگی ، تهیه راهنمای آموزشی و مراقبت از بیماریها ، مدیریت پسماندهای سنگ شکن ها و کارخانجات کاشی و دود ناشی از پسماند زباله های شهری و مدیریت پسماندهای پزشکی وبیمارستانی از مهمترین موضوعات جلسه بود.