به گزارش روابط عمومي فرمانداري به نقل از ايرنا، علی حسین شهریور در جلسه شورای اداری ابركوه كه باحضور امام جمعه ، فرماندار و روسای ادارات ونهادها تشكیل شد اظهار داشت : ایجاد اشتغال ، توسعه عمران شهرسازی ومنابع برای احاد مردم در اجرای پروژههای بزرگ توسط تعاونی از مزایای این تعاونی ها است.
وی افزود: دولت نهم و دهم در موضوع فقر زدائی از طریق تعاونی ها وسیاست اصل 44 قانون اساسی از طریق تعاونی فراگیر و كمك های بلاعوض فعالیت خوبی داشته اند و فعالیتهای كه دراین بخش تعاون انجام شده موقعیت آمیز بوده و بازده خوبی داشته است.
وی ادامه داد: در استان یزد 11 تعاونی فراگیر و با بیش از 106 هزار نفر عضویت از كمیته امداد ، بهزیستی و كارگران وروستائیان تكشیل شده است .
شهریور گفت : مردم استان یزد نسبت تشكیل تعاونی اعتقاد قلبی دارند و دربخش تعاون نسبت به دیگر استانهای كشور بسیار خوب عمل كردند.
وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری كه رفع بخشی از مشكلات اقتصادی از طریق بخش تعاونی حل خواهد شد گفت : مسئولین می توانند با توجه نقش كلیدی كه دارند در جذب اعضای تعاونی توسعه عمران ابركوه فعالیت نمایند.
امام جمعه ابركوه هم با اشاره به سال تولید ملی و كار سرمایه ایرانی می طلبد كه همه همت بلندتر را درراستای اهداف اقتصادی كشور با ایجاد اشتغال و كار آفرینی و رفع بیكاری داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار داشت : مدیران تعاون و رفاه اجتماعی باید جلودار عملی این شعار باشند و با حمایت از تولید و كار و سرمایه ایرانی ضرورتاً صاحبان سرمایه را برای جمعیت اشتغال زائی تشویق كنند .