به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ؛ جلسه ی کتاب و کتابخوانی  با حضور عباس مهری بخشدار مرکزی ،حمید رضا بصیری  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، قاسم برزگر مسئول کتاب خانه های عمومی ،سید کاظم فاطمی نسب  رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

مهری گفت : ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را باید از خودمان شروع کنیم و با ایجاد فضای مناسب و انتشار مطالب مفید به رواج این فرهنگ در بین افراد جامعه کمک کنیم . و این امر مهم در رشد فکری ، اجتماعی و ترقی زندگی انسان بسیار تأثیر گذار است .

بصیری گفت : با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید موفقیت پایتخت کتاب ایران را بدست آوریم تا یکی از افتخارات این شهرستان باشد.

وی افزود: در سال گذشته کتاب فروشی جدیدی در شهر ابرکوه افتتاح گردید که تا کنون 2000 جلد کتاب های مختلف به فروش رفته است و این امر باعث افزایش سطح مطالعات مردم شهرستان شده است .

وی تصریح کرد : در شهرستان ابرکوه بالغ بر 150 باشگاه کتابخوانی وجود دارد و روستای رئیس آباد جزء  10 روستای برتر کشور در زمینه کتابخوانی شناخته شده است .

فاطمی نسب در این جلسه گفت : سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان در سال 97 بیش از پنج هزار جلد کتاب رایگان بین کتابخانه ها و مساجد شهرستان  توزیع کرده است .

وی افزود : یکی از راهکار های مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزاری مسابقات از کتاب های مختلف است و یک دوره مسابقه ی کتاب و کتابخوانی با هدف گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه برای مردم برگزار شد و بیش از 700 جلد کتاب برای این مسابقه در شهرستان توزیع گردید .

وی تصریح کرد : به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 40 نفر از شرکت کنندگان برتر در این مسابقه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد که 38 نفر از شرکت کنندگان به 100 درصد سوالات پاسخ صحیح داده بودند و همین امر نشان دهنده بالا رفتن سطح مطالعه مردم در حوزه کتاب و کتابخوانی است .

در نهایت از خدمات شایسته و ارزنده ی اعضای ستاد کتاب و کتابخوانی با اهداء هدایایی تقدیر و تشکر به عمل آمد .