به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان ابرکوه به ریاست محمد کاظمی نسب فرماندار و با حضور معاونین فرماندار و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه شرایط کرونا در شهرستان خوب نیست و آمار و ارقام همچنان ما را در خوف و رجا  قرار می دهد گفت: با توجه به رفع محدودیت هایی که اعلام شده است باید کم کم به سمت و سویی برویم که سبک زندگی مردم را با شرایط فعلی هماهنگ کنیم که امری بسیار سخت است.

محمد کاظمی نسب با توجه به گزارشات ارائه‌شده مبنی برافزایش تست‌های مثبت مربوط به بیماری کرونا در شهرستان طی روزهای اخیر اظهار داشت: در بازه زمانی یک هفته گذشته 16 نفر به مبتلایان بیماری کرونا شهرستان اضافه شدند که این آمار نگران کننده است و باید برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا از تجمعات مردم در اماکن نظیر ادارات، اصناف، صنایع؛ مساجد و ... جلوگیری شود.

وی افزود: بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان ابرکوه ناشی از مراودات خانگی است که باید با رعایت پرتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کنترل شود.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا شهرستان خاطر نشان کرد: مراسمات خانگی و تجمعاتی که سلامت عمومی را تهدید میکند باید از ظرفیت تکایا، محلات و NGO ها از طریق قوه قهریه اقدام شود.

فرماندار ادامه داد:  بخشداران، دهیاران باید از تجمعاتی که در روستاها منجر به تهدید سلامت مردم میشود جلوگیری کنند و با فضا سازی و شعار های جدید هشدار های لازم را به مردم بدهند.

وی ادامه ممنوعیت برگزاری مراسم عقد و عروسی در تالارها و سالن های پذیرایی و همچنین مراسم ختم و عزاداری در آرامستان ها را تاکید کرد و گفت:از تجمعات پر خطر در بوستان ها، تفرجگاه ها و اماکن عمومی شهرستان ابرکوه جلوگیری می شود و در غیر اینصورت فرد توسط دادستانی به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و اخلال در نظام سلامت احضار می شود.  

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با توجه به اینکه باید نظارت، آموزش و اطلاع رسانی های بیشتری داشته باشیم، اذعان کرد: مردم شهرستان باید پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و آنچه که اهمیت دارد پروتکل ها در رفتارها و سبک زندگی مردم نهادینه شود و رعایت آن فرهنگ سازی گردد.