به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه و به نقل از پایگاه خبری 15 دی ,  مهدی غیب الهی روز چهارشنبه دلیل افزایش تولید شیر را افزایش این فراورده غذایی در یک ماه گذشته و فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای دامداری عنوان کرد.
وی تعداد گاوهای شیری شهرستان را هشت هزار و 500 رأس ذکر کرد و یادآور شد: بخش عمده شیر تولیدی برای فرآوری در سه کارخانه و از سوی 11 ایستگاه ثابت جمع‌آوری می‌شود.
وی بابیان اینکه بخشی از شیر تولیدی به‌صورت سنتی تبدیل به فراورده‌های لبنی از جمله ماست و پنیر می‌شود ، ادامه داد: بخشی از آن برای فراوری به استان‌های یزد، اصفهان و فارس تحویل می‌شود.
غیب الهی بابیان اینکه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها برای پرورش گاو شیری در ابرکوه فراهم است، یادآور شد: هم‌اکنون شیر تولیدی منطقه مربوط به 600 واحد صنعتی ، نیمه‌صنعتی و سنتی است.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه ، 6 مجتمع پرورش گاو شیری با 92 واحد دامداری و سه هزار و 600 رأس دام در این شهرستان فعال است.
غیب الهی ادامه داد: حدود 2 هزار کشاورز علاوه بر فعالیت در این بخش در پرورش گاو شیری فعالیت دارند که بخش عمده علوفه موردنیاز دام‌ها نیز در مزارع و باغ‌های منطقه تأمین می‌شود.
وی بابیان اینکه ،ابرکوه علاوه بر اینکه یکی مناطق عمده تولید محصول کشاورزی استان است، یادآور شد : این شهرستان رتبه دوم تولید محصول دامی استان را در اختیار دارد و سالانه 110 هزار تن فراورده دامی در این منطقه تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: این میزان تولید حاصل پرورش سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یک‌ روزه در 75 واحد مرغداری ، 150 هزار رأس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 رأس گاو شیری ، چهار هزار و 200 کلنی زنبورعسل و 50 نفر شتر است.
این مسئول تأکید کرد: تحقق ایجاد اشتغال و تولید محصول با کیفیت دامی ازجمله اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی ابرکوه است.