به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، عصر یکشنبه نوزدهم آبان، جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو،جمعی از مدیران و مسئولین استان و شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

وزیر نیرو با توجه به اهمیت بالای آب شرب و وعده رئیس جمهور در صحبت‌های خود گفت: تأمین آب شرب فلات مرکزی کشور در دستور کار دولت است و تخصیص لازم به استان‌های یزد و کرمان داده می‌شود.

رضا اردکانیان با بیان اینکه در تخصیص برای آب شرب استان در افق ۱۴۲۵، آب شرب مورد نیاز هموطنان ما در شهرستان ابرکوه هم محاسبه شده است، تصریح کرد: امروز در استان یزد ۹ طرح وزارت نیرو با اعتبار ۴۷۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و خواهد رسید، ضمن این که بزرگترین طرح نیز که آبرسانی به ۲۶۶ روستا با جمعیت ۱۲۱ هزار نفر است، کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: طی شش سال گذشته این دولت موفق به بهره مندی جمعیتی بیش از شش میلیون نفر از هموطنان روستایی از شبکه‌های آب سالم و بهداشتی شدیم و این روند با قوت و قدرت تا پایان دولت که این رقم به ۱۰ میلیون نفر برسد ادامه می یابد.

وزیر نیرو اظهار کرد: در مجموع دولت تدبیر و امید و مسئولان نظام جمهوری اسلامی با وجود همه تنگناها به حول و قوه الهی و علی رغم همه محدودیت‌ها و فشارهای روز افزون ، این توفیق را دارند که چرخ‌های توسعه و عمران کشور را در حرکت نگاه دارند و تحولاتی که در کشور رخ می دهد به ویژه در شرایط جنگ اقتصادی، گویای ظرفیت بالای کشور، صبوری و فهم و درک بالای مردم است.

اردکانیان تاکید کرد: نیازمند تدارک متنوعی برای جلب سرمایه‌ها از عوامل هستیم ولی اصلی‌ترین زیرساخت آب و انرژی است و امروز با افتتاح پست ۲۳۰ به ۱۳۲ ابرکوه که در زمان اوج بار ظرفیت آن چهار برابر شده است، برای فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت و گردشگری نقطه بسیار اطمینان بخشی است.

وی با اشاره به اینکه برق به عنوان اصلی ترین زیرساخت توسعه و عمران کشور در وضعیت خوبی است اضافه کرد: در شش ماهه دوم امسال بیش از سه هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده و تعدادی نیز کلنگ‌زنی می‌شود .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به تازگی شبکه برق ایران با عراق همزمان شده و این پیوستگی شبکه برق دو کشور اتفاق بسیار بزرگی است که از یک اطمینان بخشی حکایت دارد و بخش برق ما در بازارهای جهانی می‌تواند حضور پررنگ‌تری داشته باشد.

اردکانیان افزود: وزارت نیرو بنا به مسئولیت ذاتی که دارد از سال‌ها پیش، کار مطالعات تفصیلی استفاده از آب دریا را برای مصارف مختلف آغاز کرده و خوشبختانه این مطالعات به ثمر رسیده است و در همین راستا بود که امروز رئیس جمهور این خبر را به هموطنان ما دادند که نیازهای بلند مدت بخش صنعت استان از منابع آب دریا تأمین شدنی است.