به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ، مسئولین ادارات آب و فاضلاب ، جهاد کشاورزی و برق و دامداران روستای بداف ، جلسه بررسی نحوه تامین آب و برق دامداریهای روستای بداف در بخشداری بهمن تشکیل شد .

بخشدار بهمن مشکلات دامداران روستای بداف را تشریح کرد و گفت : با خاموشی چاههای کشاورزی ، تعدادی از این دامداران که در مزرعه کشاورزی واقع شده اند و از آب چاه کشاورزی جهت دامهای خود استفاده می نمودند با مشکلات تامین آب مواجه شده اند.

اکرمی افزود : با توجه به خشکسالی های اخیر اهالی این روستا با پرورش دام سبک و سنگین امرار معاش می کنند و حمایت از این قشر جهت جلوگیری از مهاجرت لازم و ضروری است .

وی اظهار داشت : تامین آب از نیازهای اساسی این دامداران است و باید جهت انتقال آب از شبکه آب و فاضلاب روستایی چاره اندیشی شود . تامین برق نیز از دیگر خواسته های آنان می باشد .

در پایان این جلسه مقرر شد آب و فاضلاب روستایی ظرف مدت یک هفته مطالعات و امکان سنجی در خصوص انتقال و نصب شبکه به عمل آورد .

دامداران نیز در اسرع وقت نسبت به اخذ مجوزهای قانونی از جهاد کشاورزی اقدام و اداره منابع آب نیز بررسی لازم را در خصوص اخذ مجوزها انجام و اعلام نماید . در خصوص برق رسانی نیز متقاضیان نسبت به اجرای طرح با نظارت اداره برق اقدام نمایند .

در این محل تعداد 25 دامداری فعال می باشند که از این تعداد 9 واحد دام سنگین با 200 راس بوده و 14 واحد دام سبک با تعداد 2000 راس می باشد .