به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه ، علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ، غلامرضا حیدری معاون فرماندار ، محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ، عباس مهری سرپرست بخشداری مرکزی و دیگر اعضای کارگروه اشتغال ، جلسه کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان در محل فرمانداری تشکیل شد .

معاون سیاسی امنیتی فرماندار با اشاره به مشکلات بیکاری جوانان در شهرستان و اهمیت موضوع اشتغالزایی گفت : بکارگیری نیروهای بومی در کارخانجات و شرکتها در اولویت قرار گیرد و بررسی و پیگیری لازم جهت استفاده از نیروهای بومی ومتخصص توسط سرمایه گذاران شهرستان به عمل آید .

 اسحاقی در ادامه نقش سازمان فنی وحرفه ای در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را مهم برشمرد و افزود : توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای توسعه اقتصادی و شتاب دهی به فرایند تولید در شهرستان امری حیاتی است و می توان گفت از ضرورتها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی ، نظام آموزش برای ایجاد مهارتهای لازم سرمایه انسانی است و در این میان آموزشهای فنی و حرفه ای که تلفیقی است از علم ، فن و هنر ، نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد ایفا می نماید  .

وی اظهار داشت : ترویج کار و کارآفرینی و فرهنگ کارآفرینی توسعه یابد و فرصتهای شغلی در شهرستان معرفی شود تا سرمایه گذاران بتوانند اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

رئیس اداره کار گفت : نرخ بیکاری در سال  1395 ، 14/1 درصد بوده  که در کل شهرستانهای استان هم همینطور می باشد و با توجه به سیاستهای نظام و نگرانی مسئولین و مردم ، مسئله اشتغال بسیار مهم است . وی شیوه نامه ای که توسط اداره کار تهیه و ارائه شده را جهت جذب و بکاریری نیرو و استفاده از نیرویهای بومی مفید دانست  .زارع ادامه داد : بیش از 1500نیرو در چند سال گذشته در واحد های تولیدی و خدماتی و تعاونی و کشاورزی و صنعتی و معدنی مشغول بکار شده اند که بیش از 20 درصد آنان افراد غیر بومی و غیر ضرور هستند .

 با توجه به ناکید همه حاضرین در این جلسه مبنی بر بکار گیری نیروی بومی و اولویت قرار دادن آنان در بکارگیری ، شیوه نامه ای با توجه به ضوابط و قوانین و نیاز شهرستان  توسط اداره کارارائه گردید و مورد تصویب قرار گرفت . با رعایت این شیوه نامه از نیرو های بومی در شهرستان حمایت و پشتیبان خواهد شد.

در این جلسه استفاده از نیروی بومی در واحدهای تولیدی و حمایت و تلاش همه مسئولان شهرستان در جهت کاهش نرخ بیکاری شهرستان تاکید شد .

همچنین دستگاههای اجرایی نسبت به معرفی فرصتهای شغلی و سرمایه گذاری اقدام کنند .