به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، رییس سازمان ملی بهره وری ایران در سومین جلسه شورای اداری شهرستان و آیین تکریم و معارفه رییس میراث فرهنگی ابرکوه گفت :یکی از وظایف ما این است که تا سطوح شهرستان ها هم ورود کنیم و در کنار مدیران کف شهرستان ها قرار بگیریم و بازخورد سیاست های کلان ملی را  در مرحله عمل ببینیم و هم انتقال تجربه دو سویه اتفاق بیفتد.

فاطمه پهلوانی افزود :برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور بیش از قریب به 2 سال را گذرانده و یکی از مهمترین مواد قانونی آن ماده 3 و 5 قانون برنامه هست. ماده 3 جدول 2 قانون برنامه را شامل می شود که 8 بخش را برای تأمین 35 درصد رشد اقتصادی کشور از محل بهره وری به طور دقیق و تفکیک شده مشخص کرده و سالانه 2 و هشت دهم درصد باید رشد اقتصادی را از ناحیه بهره وری داشته باشیم.

وی ادامه داد :الان وضعیت رشد اقتصادی با آخرین داده بانک مرکزی در 9 ماهه سال 97 نزدیک به منفی 5 هست. ولی مدیران حق دارن و باید بدانند که در چه وضعیتی کار می کنند و الان اهمیت بهره وری چندن برابر می شود.

پهلوانی تصریح کرد :ماده 5 خیلی صریح گفته شده که دستگاه های اجرایی مکلف هستند در 6 ماه اول برنامه با تأیید و نظر سازمان ملی بهره وری نسبت به اجرای چرخه بهره وری اقدام کنند و ظرف 6 ماه برنامه عملیاتی ارائه کنند. دلیل اینکه دو سال گذشته و اتفاق نیفتاده این است که بسیاری از ما مدیران در سطوح میانی نمی دانیم که مدیریت بهره وری را چگونه باید اجرا کنیم.

فاطمه پهلوانی در تعریف بهره وری خاطرنشان کرد :بهره وری در نگاه نوین یعنی جمع کیفیت و نوآوری یعنی در عین حال که ارزش افزوده را با قیمت پایین تر ایجاد می کنیم و محصول با کیفیت تری ارائه می کنیم، به نوآوری هم توجه کنیم.

رییس سازمان ملی بهره وری ایران به توریسم کشاورزی اشاره کرد و افزود : امروز بحث زردآلو در ابرکوه مطرح است. یکی از مهمترین رویکردهای جدید در کسب و کار در واقع بین رشته ها هستند یعنی ما در توریسم مسئله فقط اقامت را نداریم بلکه تأمین آنچه را داریم که با نوآوری تلفیق می شود. توریسم کشاورزی در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی مورد توجه است.

وی ادامه داد:ما کشوری هستیم که اگر همین امروز بخواهد از ظرفیت های منابع تجدید پذیر برای ارزش آفرینی و رشد اقتصادی استفاده کند نیازی به نفت نخواهیم داشت. شهرستان های مختلف یزد ظرفیت هایی دارند که می توانند خود استان را از نظر اقتصادی بالا ببرند.

پهلوانی در پایان اظهار داشت :سازمان ملی بهره وری به عنوان سازمانی که در نظام اداری کشور قرار دارد رویکرد آن نسبت به بهره وری دوگانه است هم بهره وری در اقتصاد هم بهره وری در نظام اداری.

فرماندار ابرکوه هم در این مراسم ابرکوه را یکی از شهرستان‌های برند و شناخته‌شده در کل کشور دانست و گفت: در ابرکوه 162 هکتار بافت تاریخی به ثبت رسیده و مهم‌ترین برنامه دولت نیز در راستای حفاظت از این میراث گران‌بها شکل گرفته و پس از چالش‌های بسیار در نهایت مفهوم حفاظت از این میراث برای مردم ملموس شده است.

محمدکاظمی نسب تصریح کرد: برخی افراد مشکلات و چالش‌های پیش رو را به‌ غلط به سوء مدیریت نسبت می‌دادند در حالی ‌که این معضل در تمامی شهرهای مشابه ابرکوه وجود داشته و دارد لذا در حال حاضر همراهی مردم و مسئولان است که می‌تواند این چالش‌ها را برطرف کند.