به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، پیش از ظهر۹۸/۳/۳۱ با حضور محمدعلی طالبی استاندار یزد،عباس حیدری مدیر کل حوزه استاندار،سیدمسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری،حجت الاسلام زارع مشاور استاندار در امور روحانیون، علی صالحی مدیر کل روابط عمومی استانداری ،محمد حسین ریاحی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی،محمدرضا علمدار مدیر کل صمت استان ،سیدعلی عزالدینی سرپرست شهرکهای صنعتی استان ،حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه،محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه،حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بهمن و دیگر مسوولین و ادارات ابرکوه ، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .

استاندار یزد با اشاره به ظرفیت های زیاد شهرستان ابرکوه گفت :در همه بخش ها از جمله کشاورزی، گردشگری، صنعتی و فرهنگی و اجتماعی ،ظرفیتهای زیادی در ابرکوه است و این ظرفیتها نشان می دهد که ما در بهترین نقطه قرار داریم و می توانیم ظرفیت های جدید هم خلق کنیم.

محمد علی طالبی افزود: وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می شود در درجه اول باید به همین ظرفیت ها توجه کرد و به اعتقاد من اقتصاد مقاومتی هم افزایی همگانی برای بهره برداری از ظرفیتهای موجود است.

وی با تاکید بر اینکه باید توانمان را بر تکمیل پروژه های نمیه تمام بگذاریم خاطرنشان کرد:طرحهای نیمه تمامی چه در حوزه اشتغال و چه زیربنایی و مسائل عمرانی در استان شروع شده است که تعداد  قابل توجهی از آن مربوط به ابرکوه است که اگر به بهره برداری برسد مشکلی به عنوان اشتغال نداریم و در کنار آن باید هم افزایی برای تسهیل سرمایه گذاری در استان به وجود بیاوریم .

طالبی تصریح کرد :متأسفانه در حوزه اشتغال در حال بازی با آمارها هستیم نه اینکه اشتباه باشد اما با این آمارها دل خودمان را خوش می کنیم اما در عمل با پرداخت تسهیلات و اختصاص منابع و حمایت های انجام شده ، مشکل اشتغال همچنان پا برجا است .

استاندار یزد اظهار کرد :تناسب بین آمار اشتغال ایجاد شده با آمار تسهیلات خوب نیست و مقدری باید این فرایند در استان تغییر کند و به این سمت برویم که سرمایه گذاری که انجام می شود دقیقا و به صورت کاملا قابل ارزیابی آمار اشتغال ایجاد شده باشد و با لیست بیمه مشخص شود.

بالاترین مقام اجرایی استان با تأکید بر تهیه  آمار بیکاران شهرستان توسط فرمانداران ادامه داد: شاید در مرکز استان به جهت جمعیت بالا و سیار بودن آن نتوانیم آمار دقیقی به دست بیاویم اما در ابرکوه حتما مراکز کاریابی و مکانیزم هایی هست و دسترسی به آمار دقیق بیکاران وجود دارد که باید به صورت مرتب پایش و ارزیابی شود که چه تعداد مشغول به کار شدند و می توان نیروهای غیر بومی را از این طریق کنترل کرد .

وی اذعان کرد :وقتی خودمان با مشکل بیکاری مواجه هستیم  و این منابع و تسهیلات از جیب مردم استان یزد مصرف می شود باید دقت کنیم که حتما نیروهای بیکار بومی در اولویت اشتغال قرار گیرند.

طالبی افزود: در حوزه نیاز سرمایه‌گذاران به زمین باید از زمان اخذ مجوز واحد صنعتی مهلتی یک‌ماهه داده شود که یا زمین واگذار و یا پس از مقتضی شدن این مهلت، علت عدم واگذاری کتباً اعلام شود.

استاندار در پایان با بیان اینکه در حوزه تولید و اشتغال و پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتی هیچ محدودیتی نباید صورت گیرد،گفت : هرگونه مصوبه‌ای که به رفع مشکل واحدهای کاشی و سرامیک ابرکوه منجر خواهد شد را می‌توان با بررسی‌های دقیق به‌عنوان مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، به تصویب رساند.