صبح امروز و به منظور افتتاح و بهره برداري از چند طرح عمراني استاندار يزد به همراه معاون هماهنگي و امور اقتصادي توسعه منطقه اي به شهرستان ابركوه سفر كرد که در روستای شمس آباد مورد استقبال امام جمعه ,فرماندار و تنی چند از مسئولین ادارات قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري در ابتدای برنامه های سفر استاندار, مهندس ميرمحمدي بهمراه هيئت همراه با حضور در منزل شهيدان آدمي با خانواده شهیدان  عبدالرحمن، محمد و حسين آدمي ديدار كرد.

در اين ديدار حاج حبيب آدمي برادر شهيدان آدمي توضيحاتي در خصوص اخلاق و روحيات سه برادر شهيد خود و نحوه شهداتشان ارائه كرد.

در ادامه استاندار و هيئت همراه در جلسه اي كه در محل ساختمان شوراي شهر ابركوه و با حضور ائمه جمعه،شهرداران،اعضاي شوراي اسلامي شهر ابركوه و مهردشت برگزار شد شركت كرد.

در اين جلسه  گزارشي از وضعيت موجود شهر، مشكلات و طرح هاي در دست اقدام توسط مسئولين در حضور استاندار ارائه شد كه  در حوزه بهداشت و درمان عدم حضور متخصص در بيمارستان ابركوه؛ احداث درمانگاه مهردشت و داروخانه شبانه روزي در مهردشت؛ درحوزه راه، بهسازي ورودي و خروجي  دو شهر ابركوه و مهردشت و تكميل راه ابركوه – مروست؛ در حوزه گردشگري توجه به بخش ميراثي و تاريخي شهر ابركوه و نگاه اقتصادي به آن با حمايت طرحهاي در دست اقدام و در حوزه امنيتي  احداث ايست بازرسي و پليس راه  را ميتوان از اهم موارد مطرح شده عنوان كرد.

مهندس مير محمدي استاندار يزد نيز ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان دولت اظهار داشت:عامل اصلي در جلب اعتماد عمومي و مردمي شفايت در كار است و دولت تدبير و اميد با اين رويكرد ارائه گزارش خدمات دو ساله دولت به مردم را در هفته دولت در دستور کار قرار داده است.

وي كليه پروژه هاي افتتاح شده در هفته دولت در استان را 292 پروژه با اعتباري بالغ بر 197 هزار ميليارد تومان عنوان كرد و  در خصوص مسائل مطرح شده در جلسه بااشاره به اينكه دولت در توزيع اعتبارات سهم شهرستان هاي محروم را بصورتي كه توسعه متوازن در استان شكل گيرد ديده است افزود: اولويت تخصيص اعتبار به  پروژه هايي تعلق ميگيرد كه بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته باشد و طرحها با پيشرفت كمتر در مراحل بعدي اولويت تخصيص اعتبار قرار دارند.

ميرمحمدي در ادامه برنامه هاي سفر خود به ابركوه با بازديد از طرح گردشگري پرديسان ابركوه از وبگاه ؛لوگو و بروشور تبليغاتي خانه آقازاده بعنوان يك اثر برجسته تاريخي و معماري در كشور رونمايي كرد.

شرافت مديركل ميراث در اين بازديد ابراز اميداوري كرد كه طرح تكميل مجموعه خانه هاي تاريخي ابركوه با اعتباري بالغ بر ده ميليارد ريال توسط بخش خصوصي تا پايان سال جاري به اتمام رسد و ابركوه در نوروز 95 پذيراي مسافران داخلي و خارجي در اين مجموعه زيبا و منحصر بفرد باشد .

استاندار و هيئت همراه سپس با حضور در گلزار شهداي بخش بهمن به مقام شامخ شهداي شهر مهردشت اداي احترام كردند و جهت افتتاح مخزن 3000 مترمكعبي آب شرب بخش بهمن راهي منطقه هنشك شدند.

اين مخزن كه نياز تمام روستاهاي بخش بهمن به آب شرب سالم را تامين ميكند با اعتباري حدود 3 ميليارد تومان آماده بهره برداري شده بود كه امروز توسط استاندار افتتاح گرديد.

كارخانه توليد يخ تعاون روستايي ،افتتاح نمازخانه چندمنظوره آموزشكده فني شريف و افتتاح كارخانه لبنيات عالي مهر نيز از ديگر پروژه هايي آماده افتتاح بود كه توسط معاون هماهنگي و امور اقتصادي و توسعه منطقه اي استاندار به بهره برداري رسيد.

آخرين برنامه سفر استاندار به ابركوه ديدار با نخبگان و فرهيختگان شهرستان ابركوه بود كه عصر امروز برگزار شد.

مشروح اين نشست در اخبار تكميلي بعدي منتشر خواهد شد.