به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ؛ با حضور"محمد کاظمی نسب" فرماندار ابرکوه ،"علی اکبر اسحاقی"معاون سیاسی فرماندار،"محمدعلی اکرمی" بخشدار بهمن و دیگر ادارات ، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .

فرماندار ابرکوه گفت : مسائل مربوط به بهداشت و امنیت غذایی در ردیف نیازهای اولیه بشریت هستند و از کنار آنها نمی توان به سادگی گذشت.

محمد کاظمی نسب افزود : نیاز به مسائل فیزیولوژیکی و بهداشتی و امنیت در واقع دوری جامعه از این مسائل آثار خیلی مضری برای آن جامعه دارد.

وی ضمن مرور مصوبات جلسه قبل اظهار داشت : مواردی که مصوبه می گیرد دستگاه های اجرایی باید خود را ملزم و مکلف به اجرا بدانند.

کاظمی نسب خاطرنشان کرد : تب مالت مربوط به سال های قدیم بود که شایع بود اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی نباید آمار بالایی از تب مالت داشته باشیم.

فرماندار سلامت جامعه و مردم را بسیار مهم و ضروری بیان کرد و تصریح کرد: در مسائلی که به سلامت مردم و حوزه بهداشت عمومی و نظم عمومی و امنیت عمومی ارتباط دارد ، حق نداریم مماشات کنیم و ضروری است مواردی که مطرح می شود و مصوبه می گیرد به طور جدی پیگیری و هر اقدامی که لازم است انجام شود.

 بخشدار بهمن هم گفت: جلسات متعددی پیرامون احداث کشتارگاه بخش بهمن برگزار شد و مستندات لازم جهت پیگیری احداث و یا اقدام موقت به استان ارسال شده است .

محمدعلی اکرمی افزود : در حال حاضر کشتارگاه فعلی ابرکوه نیاز به توسعه فضایی حدود 40 متر دارد و تا قبل از احداث کشتارگاه بخش بهمن ، همکاری شهرداری ابرکوه و شهرداری مهردشت جهت حمل و نقل دام و  گوشت کارگشا خواهد بود .