همزمان با ميلاد خجسته ي بانوي رحمت و مهرباني ها، حضرت زينب كبري (س)، فرماندار شهرستان ابركوه از پرستاران بيمارستان ابركوه قدرداني نمود.

سيد نبي رسولي با حضور در بخش هاي مختلف بيمارستان خاتم الانبياء، با اهداء شاخه ي گل، از تلاش هاي بي دريغ پرستاران تقديركرد.

فرماندار، در جمع پرستاران با اشاره  بر اوج ارزش و اهميت كار پرستاري، صبر و تحمل اين عزيزان را ستود و اظهار داشت؛  تلاش شما مصداق بارز ايثارگري است و امروزه پرستاران در مبارزه با بيماري ها، دستگيري از بيماران، تحمل آلام آنان را با مشكلات خود با هم به دوش ميكشند و اين امر به يقين اجر وپاداش مضاعف را در پيشگاه خداوند متعال به همراه خواهد داشت.

در ادامه به همين مناسبت، فرماندار شهرستان ابركوه در گفتگويي با خبر نگاران،  تلاش هاي دولت تدبير و اميد در راستاي تحول نظام سلامت را ياد آور شد و گفت، امروز ما پس از سال ها محروميت، شاهد تحول عظيمي در بخش بهداشت و درمان هستيم.

رسولي افزود، كمبود پزشك، امكانات و تجهيزات پزشكي در مناطق كم بهره و از همه مهمتر هزينه هاي گزاف درمان، آنهم از جيب مردم محروم آنچيزي است  كه در راستاي منويات مقام معظم رهبري و فرمايشات معظم له، در اين دولت به رفع جدي آن اهتمام ويژه شده است.

ايشان پيگيري مجدانه مسئولين و تشكيل جلسات متعدد در استان و شهرستان و به طور ويژه، حضور هيئت رئيسه دانشگاه علوم پزشكي استان و بازديد هاي مكرر از مراكز بهداشتي و درماني شهرستان و بخش بهمن را در طول مدت مسئوليت خود را ياد آور گرديد  واظهار داشت؛ تحول بزرگي كه در بخش سلامت شهرستان رخ داده است را مي توان در افزايش تعداد پزشكان حاضر در بيمارستان در تخصص هاي مختلف داخلي، زنان و زايمان، جراحي، قلب، اطفال به تعداد 11 نفر و پيگيري و اخذ مجوز هاي لازم براي حضور پزشك جراح و فوق تخصص چشم هر هفته، همراه با انجام عمل هاي چشم، انجام عمل هاي جراحي لاپاراسكوپي، و افزايش تعداد پرستاران، كاهش چشمگير تعداد اعزام ها به مركز استان را در پي داشته  و زمينه براي حمايت از بخش خصوصي و جذب خيرين در بخش سلامت و ارائه الگوي مناسب در جهت رفع مشكلات بيمارستان و خريد تجهيزات مورد نياز را سبب گرديده است.

فرماندار افزود، تخصيص بودجه و انجام مقدمات اوليه در جهت ارتقاي بيمارستان به 96 تختخواب، به ميزان سي و پنج ميليارد ريال براي سال 93 و بيش از چهل ميليارد ريال در سال 94 و تهيه نقشه و انجام مناقصه از اموري است كه مردم ما در آينده اي نه چندان دور شاهد توسعه همه جانبه درمان شهرستان خواهند بود.

سيد نبي رسولي با اشاره به بازديد اخير معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي يزد از حوزه بهداشت و درمان بخش بهمن خاطر نشان كرد، براي پيشبرد اهداف متعالي و رفع نياز هاي به حق مردم متدين و شريف بخش بهمن اعتبار شش ميليارد و پانصد ميليون ريال اختصاص يافت و در اين زمينه از همكاري و مساعدت مسئولين محلي و مردم خير و نيكوكار اين بخش تشكر و قدرداني نمود. و اظهار اميدواري كرد با همت و اراده بسيار خوبي كه در مردم و مسئولين منطقه وجود دارد، در آينده اي نزديك شاهد راه اندازي مركز شبانه روزي بهداشتي و درماني بخش بهمن باشيم.

ايشان بر همدلي و همكاري همه بخش ها در رفع مشكلات تاكيد كرد و گفت اينها معنا و مفهوم عزم ملي است و شايسته است تلاش هاي انجام گرفته را ناديده نگيريم و در پيشبرد كار ها و توسعه همه جانبه شهرستان، آستين همت را بالا بزنيم و به جاي بزرگ نمايي كاستي ها كه البته وجود دارد براي يك حركت رو به جلو، مسئولين را ياري دهيم و همگان را به طرق مختلف بويژه در رسانه ها بر ياري مسئولين تشويق و ترغيب نماييم.